سلامت نیوز : سرپرست دفتر مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی با اعلام اینکه ماهانه 35 هزار تماس با خط ملی اعتیاد گرفته می شود گفت: در صورت گسترش این خط و همکاری مخابرات، کارشناسان به صورت مجازی نسبت به ارائه مشاوره به متقاضیان اقدام می کنند.
فرهاد اقطار در گفتگو با مهر در مورد خط ملی اعتیاد افزود: پروتکلی در خصوص افزایش خدمات خط ملی اعتیاد از طریق شبکه مجازی تدوین و فراهم شده و چنانچه مخابرات همکاریهای لازم را انجام دهد از این پس کارشناسان در مکانهای دیگر به جز کار خود نیز می توانند به تماس گیرندگان خدمات ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه در خط ملی اعتیاد 43 مشاور فعالیت می کنند، گفت: بیشترین تماسها با این خط در ساعات 9  صبح تا 12 ظهر است و براساس آمارهای موجود ماهانه 35 هزار نفر با خط ملی اعتیاد تماس می گیرند.

به گفته سرپرست دفتر مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی کشور، بیشتر تماسها با خط ملی مشاوره اعتیاد توسط زنان انجام می شود بطوریکه براساس آمارها تنها یک سوم تماس گیرندگان مرد هستند.

اقطار گفت: بیشتر تماس ها با خط ملی مشاوره اعتیاد در ارتباط با پیشگیری از اعتیاد، معرفی مراکز مجاز ترک اعتیاد ، شدت اعتیاد، مواد مخدر محرک زا و صنعتی جدید و ... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha