پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس آسیب دیده از سیل نیاز داریم که خیرین مدرسه ساز تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان را تعهد کرده‌اند.

تعهد خیران در بازسازی مدارس سیل‌زده چقدر است؟

سلامت نیوز:رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس آسیب دیده از سیل نیاز داریم که خیرین مدرسه ساز تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان را تعهد کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس آسیب دیده از سیل نیاز داریم که خیرین مدرسه ساز تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان را تعهد کرده‌اند.

مهراله رخشانی مهر از آغاز کلنگ زنی مدارس مورد نیاز در مناطق سیل‌زده گلستان طی هفته آینده خبر داد واظهار کرد: در سایرکشورهای دنیا هم مانند ایران حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله به وقوع می‌پیوندد همانطور که همزمان با وقوع سیل اخیر در کشور، شاهد وقوع این حادثه در امریکا نیز بودیم و حتی مدیریت بحران در امریکا به گونه‌ای بود که بعد از اظهارات پمپئو مبنی بر کمک به سیل‌زدگان ایرانی وی مورد هجمه قرار گرفت.

او وجه تمایز ایران از سایر کشورها را نوع مدیریت بحران و مشارکت و همدلی مردم و مسوولان در اینگونه حوادث اعلام و عنوان کرد: در همه کشورها ساختمان‌ها از نظر اهمیت در مدیریت بحران به چهار دسته؛ دارای اهمیت بسیار زیاد، زیاد، بااهمیت و متوسط تقسیم‌بندی می‌شوند. وی ادامه داد: ساختمان‌ها و اماکنی که بعد از وقوع سیل و زلزله باید پابرجا بمانند در گروه ساختمان‌های بااهمیت بسیار بالا قرار می‌گیرند و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مصداقی از این گروه هستند.

رخشانی مهر افزود: مدارس در دسته اماکن اهمیت بالا قرار می‌گیرند و باید سازمان آن به‌گونه‌ای باشد که ساختمان در زمان وقوع حادثه آوار نشود. او اظهار کرد: در حادثه سیل اخیر مدارس در این گروه قرار داشتند و پایگاه‌های مدیریت بحران بودن به گونه‌ای که خانواده‌ها بعد از سیل مدارس را به عنوان مامن خود انتخاب کردند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه هیچ کدام از مدارس در طول سیل آوار نشدند گفت: اما حجم گل و لای به حدی بالا بود که باعث آسیب به سازه و تجهیزات شد حتی پمپ‌های سیستم‌های گرمایش مدارس از گل و لای پر شدند که همین مساله باعث از کار افتادگی موتورهای سیستم‌های گرمایشی شد. وی از ترمیم مدارسی که به صورت جزئی آسیب دیده بودند خبر داد و خاطرنشان کرد: از ۱۴۰۰مدرسه دچار آسیب دیده تعداد۲۱۰مدرسه باید تخریب و نوسازی شوند و مابقی مدارس نیازمند بازسازی و تعمیرات هستند.

رخشانی اظهار کرد: ۴۶۰میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس آسیب دیده از سیل نیاز داریم که در این مسیر از ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده می‌شود و تاکنون ۲۱۰میلیارد تومان را خیرین تعهد کرده‌اند.

وی گفت: در همایش ملی خیرین مدرسه ساز، خیرین برای ساخت مدرسه در سه استان لرستان، گلستان و ایلام دویست و ده میلیارد تومان تعهد کرده‌اند که به محض وصول این تعهدات کار نوسازی و بازسازی را آغاز می‌کنیم و در این مسیر چنانچه نیاز باشد از منابع دولتی برای ساخت مدارس نیز استفاده می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha