چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 26989
سلامت نیوز :  دکتر محمدرضا بلورساز در نشست خبری امروز که در محل انجمن پزشکان کودکان ایران برگزار شد گفت: تازه ترین مطالب علمی در سی ودومین کنگره بزرگداشت دکتر قریب ارائه خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی بیان داشت: تقدیر و تشکر از استاد نمونه پیشکسوت که از سال گذشته آغاز شده است امسال نیز در کنگره برگزار خواهد شد که طی آن از قدیمی ترین و پیشکسوت ترین شخصیت های علمی ایران تشکر خواهد شد.

بلورساز تصریع کرد: اهدا جایزه دکتر سیادتی از دیگر ویژگی های این کنگره است که به بهترین مقاله پژوهشی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این انجمن و این کنگره به همت دکتر قریب ایجاد شده است گفت: این کنگره بیماری بیماری های کودکان را در همه جنبه ها بررسی می کند.

بلورساز ادامه داد: شایع ترین علت عضو شدن تنفسی ویروس هستند که انسان هنوز نتوانسته با آن ها مبارزه کند.

وی یادآورشد: شایع ترین بیماری در فصول مختلف سال متفاوت است که درحال حاضر آلرژی و تنگی نفس بیشترین مراجعه کننده را دارد.

بلورساز سرماخوردگی را شایع ترین بیماری ویروسی خواند و افزود: شستشوی دست ها مهمترین را ه مقابله با ویروس هاست که سازمان جهانی بهداشت نیز برآن تاکید دارد و بطوریکه در صورت شستن مرتب 40تا60 ثانیه ای دست ها 98 درصد میکروب ها از بین می برند.

وی تصریح کرد: بیمار مبتلا به سل در هر سرفه 2 هزار میکروب پخش می کند که این امر ابتلای دیگران را به بیماری به همراه دراد.

دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران بیان داشت: واکسن سرماخوردگی نداریم و در این حوزه واکسن آنفولانزا نیز وجود دارد که طبق نظر سازمان بهداشت جهانی همه  افراد باید آن را ترزیق کند.

وی یادآورشد: مصرف داروی خودسرانه ازدیگر مشکلاتی است که جامعه با آن مواجه است بطور یکه 186 کشور نسبت به سل مقاومت داشته اند و مقاومت ویروس سل به چهار داروی اصلی سل فاجعه تلقی می شود.

بلورساز با بیان اینکه 2 درصد از کودکان کشور مبتلا به سل هستند یادآور شد: در کشور بنگلادش 45 درصد نسبت به سل مقاومت ایجاد شده است و طبق تحقیقات همه افراد مبتلا به سل مقاوم حدود 250 میلیون تومان هزینه می کنند که درنهایت نیز جان خود را ازدست می دهند.

وی درپ ایان خاطرنشان کرد: سوءتغذیه، استرس و ابتلا به بیماری از جمله مواردی هستند که موجب تضعیف شدن سیستم ایمنی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha