دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت یاد روز قربانیان سلاح های شیمایی 29 آوریل 2011 برابر با 9 اردیبهشت ماه جاری خواستار تلاش همگان برای نابودی ذخایر سلاح های شیمیایی و ارتقای فراگیری و اجرای کنوانسیون سلاح های شیمیایی در سراسر جهان شد.

فراخوان دبیرکل سازمان ملل برای نابودی ذخایر سلاح های شیمیایی
سلامت نیوز : دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت یاد روز قربانیان سلاح های شیمایی 29 آوریل 2011 برابر با 9 اردیبهشت ماه جاری خواستار تلاش همگان برای نابودی ذخایر سلاح های شیمیایی و ارتقای فراگیری و اجرای کنوانسیون سلاح های شیمیایی در سراسر جهان شد.

در پیام بان کی مون آمده است این یاد روز به مناسبت اجرای کنوانسیون سلاح های شیمیایی در 1997 بوده که فرصتی برای ادای احترام به قربانیان سلاح های شیمایی و تاکید جامعه بین المللی بر محکومیت این سلاح های غیر انسانی کشتارجمعی است.

وی گفت، کنوانسیون سلاح های شیمیایی تجسم عزم دسته جمعی کشورها و مردم برای امحای این تهدید به گونه ای دائمی و کامل است. در عین حال این کنوانسیون خواستار بهره بردن از علم شیمی برای منفعت انسان است.

 دبیر کل اظهار داشت در این راستا مجمع عمومی سازمان ملل متحد 2011 را  "سال بین المللی شیمی" نام نهاده تا برشیمی به عنوان علمی برای صلح و پیشرفت ارج نهاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha