چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 26992
سلامت نیوز : فاطمه آلیا:قول می دهم با این قانون از تمام حقوق زنان دفاع شود و دیگردر راهرو دادگاه ها زنان به دنبال احقاق حقشان نباشند
به دنبال اصلاح لایحه حمایت از خانواده، رئیس مجلس پیشنهاداتی در خصوص دفاع بیشتر از حقوق بانوان و کودکان مطرح کرد.

فاطمه آلیا نماینده تهران در گفت و گو با خبر آنلاین اظهار داشت:  اصلاحات بسیار خوبی در لایحه حمایت خانواده صورت گرفته است که امیدواریم به همین شکل مورد تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به آخرین تحولات لایحه حمایت از خانواده گفت: لایحه حمایت از خانواده به نظر می رسد بعد از بودجه مورد تصویب قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس طی دیداری که با نمایندگان فراکسیون زنان داشت، پیشنهاداتی را در خصوص بهبود لایحه حمایت از خانواده مطرح کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از اصلاحاتی که در این لایحه صورت گرفته است، اقدامات پیشگیرانه و قسمتی از آنها، اصلاحات قانونی است ادامه داد:در خصوص ماده ثبت ازدواج موقت شروطی از قبیل داشتن فرزند یا تمایل یکی از زوجین مطرح شد و سایر مواد نیز به همین صورت با شروطی  همراه شده اند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دربحث نفقه نیز قوانین قبلی گاهی محاکم به فرزندان توصیه می کردند که علیه پدر  خود شکایت کنند در حالی که در قانون جدید مادر می تواند برای نفقه فرزندان اقدام کند.

وی گفت: لایحه حمایت از خانواده ، از آن دست قوانین جامع وکامل است، جامعیتی که لایحه حمایت از خانواده دردفاع از حقوق خانواده وبه خصوص حقوق زنان وحقوق کودکان دارد جمهوری اسلامی را از نپیوستن به کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان مصون می کند.

آلیا افزود :کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان، تعارضات بسیاری با مبانی اسلامی دارد، به همین دلیل دغدغه ما این بود که بتوانیم قوانین جامعی ارائه دهیم  وجایگزین کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان کنیم.

وی خاطر نشان کرد: قول می دهم با این قانون از تمام حقوق زنان دفاع شود و در راهروها زنان به دنبال احقاق حقشان نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha