سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیمه ها تا کنون در مقابل پذیرش بار مالی ناشی از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مقاومت کرده اند و شورای عالی بیمه نیز آن را تصویب نکرده است.
به گزارش مهر، دکتر سید امیر حسین قاضی زاده افزود: تصور می کنم تاکنون مجلس پیگیری موثری درباره اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نداشته و طبیعتا بار مالی ناشی از اجرای آن مهمترین مانع برسر راه اجرای این قانون است.

وی گفت: باید از عدد مشخص بودجه سلامت که بین بخشهای مختلف توزیع می شود سهم و اعتبار مورد نیاز اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری جدا و به پرستاران تعلق بگیرد.

قاضی زاده ادامه داد: با اجرای این قانون باید بار مالی آن از سوی سازمانهای بیمه گر تامین شود در غیر این صورت به مردم تحمیل می شود در عین حال که نیازمند ایجاد تغییر در روش پرداختها هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: تاکنون سازمانهای بیمه گر نسبت به پذیرش بار مالی ناشی از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مقاومت کرده اند و شورای عالی بیمه نیز آن را تصویب نکرده است از این رو شاهد اجرای این قانون در کشور نبوده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha