سلامت نیوز : رییس موسسه ملی تحقیقات سلامت كشور اعلام كرد: پرونده الكترونیك سلامت تا پایان برنامه پنجم توسعه برای همه مردم كشور، تشكیل می شود.
 
به گزارش ایرنا، آرش رشیدیان در همایش یك روزه پرونده الكترونیك سلامت افزود: تشكیل این پرونده برای مردم، یكی از مهمترین اولویت های نظام سلامت كشور است كه با تشكیل این پرونده، هریك از مردم دارای شناسنامه سلامت می شوند.
وی با بیان اینكه پرونده الكترونیك سلامت از مباحث مطرح دنیا است، اضافه كرد: هم اكنون ‌در استان های خوزستان، چهارمحال بختیاری و سیستان و بلوچستان در قالب برنامه پزشك خانواده، این پرونده برای مردم تشكیل می شود.
رییس موسسه ملی تحقیقات سلامت كشور با بیان اینكه پرونده الكترونیك مخصوص پزشك خانواده نیست، افزود: در این پرونده، ساختار كلی نظام سلامت مد نظر است.
وی گفت: سعی داریم در داروخانه ها، بخش های خصوصی و بیمارستان ها و كلنینك ها نیز پرونده الكترونیك سلامت را برای مردم تشكیل دهیم.
رشیدیان اظهار امیدواری كرد تا پایان سال این پرونده،‌ در برخی شهرها برای مردم تشكیل شود.
وی گفت: در این پرونده، تمام اطلاعات پزشكی سلامت افراد ثبت می شود تا روند درمان برای آنان اصولی طی شود.
رییس موسسه ملی تحقیقات سلامت كشور اضافه كرد: هدف اصلی برگزاری همایش یك روزه پرونده الكترونیك سلامت، مروری بر تجربیات چند سال اخیر كشورهای دنیا از جمله انگلستان است تا مدیران ارشد وزارت بهداشت و كارشناسان برجسته از این تجربیات استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha