چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 27000
سلامت نیوز : پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكی مشهد برای نخستین بار در كشور موفق به طراحی و ساخت لنزهای دارورسان چشمی شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، بیژن ملائكه یكی از پژوهشگران این طرح و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: این لنزها با همكاری سید احمد مهاجری در مقیاس آزمایشگاهی در مركز تحقیقات علوم دارویی ساخته شده است كه در این روش لنزهای حاوی دارو، به تدریج دارو را در چشم آزاد می كنند.

وی هدف از طراحی و ساخت لنزهای دارویی را استفاده از آن به جای قطره چشمی عنوان كرد و گفت: در این طرح بیمار به جای اینكه قطره را چند بار در روز در چشم بریزد لنز را داخل چشم می‌گذارد و دارو به تدریج در طی زمان آزاد شده و وارد چشم می‌شود.

ملائكه با اشاره به اینكه در حال حاضر این نوع از لنزها برای آنتی بیوتیك ها و داروهای ضد التهاب تهیه شده است افزود: لنزهای حاوی دارو نیز از یك نوع پلیمر خاص ساخته شده كه ویژه داروی مورد نظر طراحی و تهیه شده است و وقتی این لنز در محیط چشم قرار می‌گیرد به تدریج آب آن جذب و دارو را آزاد می‌كند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد خاطرنشان كرد: لنزهای دارورسان شفاف و بر روی بینایی بیمار تأثیری ندارد و هم اكنون مرحله نخست ساخت لنزهای دارویی به اتمام رسیده و مطالعات تكمیلی در مدل حیوانی در فاز بعدی تحقیق صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha