سلامت نیوز : عضو هیئت علمی چهاردهمین كنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران گفت: بی اختیاری ادرار یكی از شایعترین بیماری‌های زنان 30 تا 70 ساله است و شیوع آن حتی از بیماری دیابت و فشار خون نیز بیشتر است.

به گزارش فارس، مریم امامی كه به مناسبت برپایی كنگره سالانه انجمن اورولوژی ایران كه 13 تا 16 اردیبهشت در تهران بر پا می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: با وجود شیوع بی اختیاری ادرار به دلیل نوع بیماری، اغلب زنان آن را نادیده گرفته از درمان آن صرفنظر می‌كنند.

وی ناآگاهی، مسائل عرفی و فرهنگی را جزء مسائلی برشمرد كه فارغ از سطح اجتماعی و خانوادگی زنان، سبب چشم پوشی آنان از درمان این بیماری می‌شود.

امامی با ابراز تاسف از اینكه زنان بی اختیاری ادرار را به عنوان یك مشكل قابل حل به شمار نمی‌آورند، اظهار داشت: درمان نشدن بی اختیاری ادرار نه تنها زنان را از جامعه و فعالیت‌های اجتماعی دور می‌كند بلكه موجب اختلال در روابط خانوادگی و جنسی با همسرشان نیز می‌شود.

وی ادامه داد: بی‌اختیاری ادراری انواع مختلفی داشته كه دونوع استرسی و اضطراری در بیماران بیشتر دیده می‌شود.
بی اختیاری استرسی شایعترین نوع بی اختیاری درزنان جوان و میانسال است كه عوامل خطرساز آن عبارتست از زایمان، افزایش سن و وزن و برخی عوامل ژنتیك كه می‌توان با درمان‌های پیشگیرانه از بروز آن جلوگیری كرد.

به گفته عضو كمیته علمی چهاردهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران، بی اختیاری اضطراری یا فوریتی ادرار (مثانه بیش فعال) بیشتر در زنان و مردان مسن دیده می‌شود. درمان اساساً شامل طیف وسیعی از داروها بوده كه طی سال‌های اخیر، پزشكان به این بیماران (افرادی كه دارای مثانه بیش فعال بوده) كه به درمان‌های دارویی خوراكی پاسخ مناسبی نداده‌اند بوتاكس تزریق می‌كنند.

امامی افزود: امروزه تكنیك‌های مورد توجه شامل جراحی‌های كمتر تهاجمی شامل انواع نوارهای بی اختیاری ادرار (TVT،TOT) با عوارض كمتر و اثربخشی بیشتر به عنوان دیگر مباحث جدید است.

وی اضافه كرد: تم اصلی كنگره امسال اورولوژی زنان و كودكان است كه در این كنگره، مشكلات ادراری زنان شامل بررسی و ارائه راهكارهای درمان انواع بی اختیاری‌های ادراری، عفونت‌های ادراری مقاوم به درمان، اختلالات جنسی، افتادگی(پرولاپس) كف لگن، اختلالات كف لگن همراه با دردهای مزمن لگن كه در حیطه فعالیت اورولوژیست زنان می باشد، عنوان خواهد شد.

وی تصریح كرد: زنان با این قبیل مشكلات به دلیل ناآگاهی در انتخاب پزشك و مسیر درمان دچار سردرگمی می‌شوند كه این نداشتن آگاهی منجر به انصراف از درمان و صرف هزینه‌های گزاف و درمان‌های غیر مناسب می‌شود.

عضو كمیته علمی چهاردهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران، اطلاع رسانی صحیح به بیماران را در مورد نوع خدمات پزشكان، كمك قابل توجهی به بیماران عنوان كرد.

چهاردهمین كنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران با مشاركت انجمن های اورولوژی اروپا، آسیا و كشورهای عرب 13 تا 16 اردیبهشت در پژوهشگاه نیروی تهران برپا می شود

عضو كمیته علمی چهاردهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران، اطلاع رسانی صحیح به بیماران را در مورد نوع خدمات پزشكان، كمك قابل توجهی به بیماران عنوان كرد.

چهاردهمین كنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران با مشاركت انجمن‌های اورولوژی اروپا، آسیا و كشورهای عرب 13 تا 16 اردیبهشت در پژوهشگاه نیروی تهران برپا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha