چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 27002
سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از تشكیل جلسه اصلی تعیین تعرفه‌های پزشكی در روز شنبه دهم اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: جلسه اولیه این موضوع برگزار شده است و هفته آینده درباره تعرفه‌های پزشكی تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش  ایسنا، دكتر حسن امامی رضوی در حاشیه برگزاری ششمین كنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه در پاسخ به پرسش ایسنا درباره تعرفه‌های سال 90 ، افزود: تعرفه بخش خصوصی در زمینه مراقبت‌های ویژه مشخص است و بین 300 تا 400 هزار تومان برای هر شهر پیش‌بینی شده است و اگر این بیمارستان‌ها برای تخت روز مبلغ بیشتری را دریافت كنند مرتكب تخلف و مشمول برخورد می‌شوند.

وی تاكید كرد: ما مراقبت‌ها و نظارت‌های خود را از مراقبت‌های غیرفعال به مراقبت‌های فعال تبدیل كردیم و در این جهت تلاش می‌كنیم.

امامی رضوی درباره سومین بیمار رها شده اظهار كرد: در مورد بیمار سوم به شواهدی كه نشان دهنده رها شدن او باشد دست نیافته‌ایم چرا كه او برای دریافت خدمات سرپایی از بهزیستی به بیمارستان مراجعه كرده و دوباره به بهزیستی بازگشته بود و مدارك این موضوع موجود است.

وی درباره وضعیت متخلفان رهاسازی دو بیمار اظهار كرد: این افراد در حال حاضر در اختیار قوه قضائیه هستند و بهتر است وضعیت آنها از طریق این قوه پیگیری شود.

وی در ادامه اظهار كرد: افراد متخلف بازداشت و در حال بازجویی هستند، البته ما اطلاع موثقی درباره انگیزه آنها نداریم ولی معتقدیم رهاسازی بیماران عملی غیراخلاقی و غیرقانونی است و با روندهای موجود مغایرت دارد و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره نفرات دستگیرشده گفت: شش نفری كه به علت رهاسازی بیماران دستگیر شده‌اند از كاركنان بیمارستانی بودند كه مبادرت به رهاسازی بیماران كرده‌اند.

امامی رضوی با بیان اینكه مراقبت‌های ویژه یكی از خدمات مورد نیاز است، اظهار كرد: در سال‌های دور به علت نبود امكانات، بیماران نیازمند به مراقبت‌های ویژه نمی‌توانستند از اینگونه مراقبت‌ها به میزان كافی برخوردار شوند اما با پیشرفت علم پزشكی نیاز به مراقبت‌های ویژه افزایش پیدا كرد.

وی افزود: در حال حاضر 5 درصد تخت‌های كشور را تخت‌های مراقبت‌های ویژه تشكیل می‌دهند. البته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان سال 93 این میزان تخت‌ها 5/7 درصد افزایش پیدا كند. در سال 90 نیز هزار تخت به مجموعه تخت‌های مراقبت‌های ویژه افزوده می‌شود.

وی درباره تفاوت ایران از نظر تعداد تخت‌های مراقبتهای ویژه در مقایسه با استانداردهای جهانی گفت: در كشورهای دنیا بین 5/7 تا 10 درصد تخت‌های بیمارستانی به تخت‌های مراقبت‌های ویژه اختصاص دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha