مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در بحث مراقبت در منزل، مهمتر از موضوع مدیریت هزینه، بحث آرامش بیمار در کنار خانواده خود مطرح است چرا که برخی از این مراقبت‌ها قابل ارایه در منازل است و نیازی به فضای بیمارستانی نیست.

آرامش بیمار در طرح مراقبت در منزل مهمتر از مدیریت هزینه است

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در بحث مراقبت در منزل، مهمتر از موضوع مدیریت هزینه، بحث آرامش بیمار در کنار خانواده خود مطرح است چرا که برخی از این مراقبت‌ها قابل ارایه در منازل است و نیازی به فضای بیمارستانی نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، طاهر موهبتی روز یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران درباره پوشش بیمه‌ای طرح مراقبت در منزل توسط بیمه سلامت افزود: موضوع پرستاری و مراقبت در منزل نیز در سال گذشته آغاز شد. خدمات مراقبت در منزل در 6 استان در حال حاضر با پوشش بیمه‌ای به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و احتمالا تا 2 ماه آینده می‌توانیم بازخوردی از این کار داشته باشیم.


وی ادامه داد: در مرحله اول این طرح بحث آی سی یو و بیماری‌های مزمن قلبی و در مرحله بعد زردی نوزادان و سرطان در این طرح اجرایی می‌شود.
رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از مشکلات ما در این طرح این است که برخی باور ندارند که نیازی نیست بیمار برای دریافتی بعضی خدمات حتما در بیمارستان بستری باشد، پزشکان باید به روشن شدن این موضوع برای همراهان و خود بیمار کمک کنند.
موهبتی گفت: حداقل ظرف 10 سال آینده بسیاری از خدمات بر اساس زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و در منزل ارائه می‌شود. ما در بیمه سلامت برای پوشش این طرح‌ها اعلام آمادگی کردیم.

*ادغام بیمه شدگان کمیته امداد و بیمه سلامت
موهبتی اظهار داشت: در پایان سال 97 موضوع ادغام بیمه شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیمه سلامت انجام شد. نشان دار کردن گروه‌های نیازمند بسیار رنج آور بود و حتی در برخی موارد گروه‌های نیازمند به علت نگرانی از نشان دار شدن، برای درمان مراجعه نمی‌کردند.
وی افزود: از طرفی یکی از رویکردهای برنامه پنجم توسعه کشور نیز تجمیع منابع بیمه‌ها بود. از حدود سه هفته قبل صدور دفترچه بیمه شدگان مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط بیمه سلامت آغاز شده و بیمه شدگان کمیته امداد می‌توانند به دفاتر پیشخوان برای دریافت دفترچه مراجعه کنند.

*اجرای پروژه‌های الکترونیکی بیمه سلامت
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سه پروژه نسخه نویسی الکترونیک، رسیدگی الکترونیکی اسناد و استحقاق سنجی نیز در حال اجرا است. نسخه نویسی الکترونیکی سال گذشته به صورت آزمایشی در 31 استان آغاز شد و هفته گذشته نیز به همراه وزیر ارتباطات بازدیدی از طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کرمان داشتیم در حال حاضر 70 درصد پزشکان در کرمان نسخه را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند و همه پاراکلینیک‌ها و مراکز دارویی به نسخه نویسی الکترونیکی مجهز هستند.
موهبتی ادامه داد: یکی از نکته‌های مهم درباره نسخه نویسی الکترونیکی این است که بتوانیم از طریق استارتاپ‌ها، نرم افزارهایی طراحی شود که پزشکان از هر نرم افزاری که می‌خواهند استفاده کنند و این نرم افزار انحصاری نباشد. درباره استحقاق سنجی نیز پس از اجرای این طرح در بخش بستری، به زودی وارد بخش سرپایی خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha