یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

معاون مبارزه با جرائم سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سارق و چهار مالخر گوشی‌های تلفن همراه مسروقه سطح شهر تهران خبر داد.

دستگیری سارقان گوشی قاپ تهران

سلامت نیوز:معاون مبارزه با جرائم سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سارق و چهار مالخر گوشی‌های تلفن همراه مسروقه سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،سرهنگ کارآگاه احمد نجفی اظهار کرد: روز ۱۳ بهمن سال گذشته فرد جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۳۹ مرزداران اعلام کرد که گوشی تلفن همراهش از سوی دو جوان موتورسوار به سرقت رفته است که با توجه به وقوع موارد مشابه در محدوده غرب و شمال غرب تهران، پرونده جهت شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ مالباخته با حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت که ساعت ۲۳ همان روز در خیابان مرزداران در حال صحبت با موبایل بوده که ناگهان دو پسر جوان سوار بر موتور آپاچی سفید اقدام به سرقت گوشی موبایلش کرده و به سرعت متواری شده‌اند.

نجفی با بیان اینکه با توجه به اظهارات مالباخته کارآگاهان با بررسی و اقدامات ویژه پلیس هویت یکی از سارقان به نام «مسعود» که ۲۴ ساله بود را شناسایی کردند، گفت: با انجام اقدامات پلیسی این فرد روز ۲۰ اسفند، یعنی بیش از یک ماه بعد از تشکیل پرونده، در مخفیگاهش دستگیر شد و طی دستگیری یکی دیگر از همدستانش به نام «بهروز» را - که وی نیز از سارقان سابقه دار است - به کارآگاهان معرفی کرد.‌

معاون مبارزه با جرائم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: با شناسایی دومین متهم پرونده به نام بهروز، کارآگاهان ضمن شناسایی دقیق محل تردد این شخص در شهرستان شهریار در ساعت ۲۰ همان روز وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. 

به گفته وی متهمان پس از دستگیری به ده‌ها فقره سرقت گوشی قاپی با موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ در سطح شهر اعتراف کردند و تا کنون بیش از ۱۵ نفر مالباخته متهمان را به عنوان سارق گوشی خود شناسایی کرده‌اند.

کارآگاه نجفی در باره اظهارات سارقان نیز گفت: سارقان در ادامه تحقیقات ادعا کردند که گوشی‌ها را پس از سرقت به شهرستان شهریار می‌بردند و به افرادی به نام‌های صابر، حافظ، نادر و ابراهیم می‌فروختند بنابراین یک تیم از کارآگاهان با مراجعه به محلی که متهمان به آن‌ها اعلام کرده بودند اظهارات آن‌ها را تایید و روز سوم اردیبهشت طی یک اقدام پلیسی هر چهار مالخر را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: طی دستگیری این افراد ده‌ها تلفن همراه مسروقه سالم به همراه ۱۵ گوشی تلفن همراه اوراق شده از مالخران کشف و ضبط شد.

بر اساس گزارش پلیس آگاهی تهران با توجه به اعترافات صریح متهمان به انجام ده‌ها فقره سرقت گوشی قاپی و خرید و فروش اموال مسروقه، این افراد با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۲ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha