سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 270146

مسئول کلینیک اهدای مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، در خصوص حواشی اهدای تخمک و ردپای دلالان در برخی مراکز درمان ناباروری کشور، توضیحاتی ارائه داد.

۱۰ تا ۱۵ میلیون هزینه درمان ناباروری با اهدای تخمک

سلامت نیوز: مسئول کلینیک اهدای مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، در خصوص حواشی اهدای تخمک و ردپای دلالان در برخی مراکز درمان ناباروری کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،فرهاد یغمایی، با اشاره به ابلاغیه سال ۱۳۸۳ وزارت بهداشت در خصوص نحوه اهدای جنین و تخمک، گفت: تمامی مراکز درمان ناباروری در کشور، بر اساس آئین نامه‌های این دستورالعمل می‌بایست در موضوع درمان ناباروری با استفاده از اهدای جنین و تخمک، فعالیت کنند.

وی با تاکید بر رعایت حداقل شاخص‌های فردی برای اهدا و دریافت جنین و تخمک در مراکز درمان ناباروری کشور، تصریح کرد: متأسفانه به غم اینکه اهدای تخمک و جنین به عنوان یکی از روش‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه درمان ناباروری شناخته می‌شود، اما با حاشیه‌هایی همراه است.

مسئول کلینیک اهدای مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، افزود: در واقع نمی‌توان منکر دلالی و حضور واسطه‌ها در اهدای تخمک و جنین شد و این مسئله‌ای است که با توجه به رویکرد و نگرش مراکز درمان ناباروری، می‌تواند اتفاق بیافتد.

یغمایی تاکید کرد: رویکرد مراکز درمان ناباروری به خصوص مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، می‌بایست به موضوع اهدای تخمک و جنین، نگاه انسان دوستی باشد.

وی با عنوان این مطلب که اسرار اهدا کنندگان و دریافت کنندگان تخمک و جنین می‌بایست محرمانه باقی بماند، ادامه داد: اگر این اسرار حفظ نشود، به ضرر زوجین دریافت کننده و اهدا کننده است.

یغمایی افزود: مسائل حقوقی، اجتماعی و پزشکی در این زمینه کاملاً روشن و مشخص است و بر اساس ماده ۱۰ آئین نامه ابلاغی وزارت بهداشت، مراکز درمان ناباروری ملزم به حفظ و نگهداری اسرار زوجین هستند.

مسئول کلینیک اهدای مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، در ارتباط با هزینه‌های درمان ناباروری با استفاده از اهدای تخمک و جنین، گفت: هزینه‌های این تکنیک برای فریز و…، با توجه به قیمت وسایل مصرفی، رقمی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برای یک بار است.

یغمایی با عنوان این مطلب که بیمه‌ها به این تکنیک و روش درمان ناباروری ورود نکرده‌اند، افزود: این روش، به عنوان یک درمان مترقی و پیشرفته در دنیا محسوب می‌شود، به شرطی که در مراکز دارای مجوز استفاده شود. در غیر این صورت، آسیب‌های آن گریبان زوجین را خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha