رئیس اورژانس کشوربا بیان اینکه برخی سیل‌زدگان را با بالگرد به نقاط امن منتقل کردیم،گفت: حدود ٢۵٠٠ نفر منتقل شدند که ۵٠٠ نفر از آن‌ها مادر باردار بودند.

انتقال ۵۰۰ مادر باردار با بالگرد در جریان سیل اخیر

سلامت نیوز:رئیس اورژانس کشوربا بیان اینکه برخی سیل‌زدگان را با بالگرد به نقاط امن منتقل کردیم،گفت: حدود ٢۵٠٠ نفر منتقل شدند که ۵٠٠ نفر از آن‌ها مادر باردار بودند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در خصوص تشریح اقدامات اورژانس در سیل اخیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: تقریبا از چهارشنبه آخر سال فعالیت ما به‌صورت مستمر آغاز شد و در حال حاضر حجم آن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برای چهارشنبه آخر سال آموزش‌های همگانی را در مدارس و مساجد انجام دادیم، گفت: فرهنگ‌سازی در این زمینه را با کمک صدا سیما و سایر رسانه‌ها محقق کردیم که در پی آن حوادث چهارشنبه سوری حدود ۶۵ درصد کاهش یافت که بسیار خوب بود.

کولیوند ادامه داد: برنامه‌ای جدی برای کاهش حوادث ترافیکی داشتیم و سال گذشته با پیگیری‌هایی که انجام شد، کشور ما در گروه الف قرار گرفت و در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ٢٠ کشته داریم در حالی که در گذشته رتبه هشتم را داشتیم.

وی با اشاره به حوادث جوی کشور گفت: استان‌های مازندران، گلستان، فارس، ایلام و خوزستان درگیر سیل شدند که در استان خوزستان همچنان حدود ١٠٠٠ نفر در کمپ‌ها سکونت دارند.

کولیوند ادامه داد: اولین امدادرسانی و استقرار ما در از مازندران شروع شد. قبل از آغاز سال نیز تلفن‌های ماهواره ای خود را شارژ کردیم و همین موضوع باعث شد تا ارتباط خود را از دست ندهیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه از آسیب به منابع خود نیز پیشگیری کردیم، گفت: آسیبی به بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت وارد نشد و کمترین خسارت وارد شد.

وی افزود: اورژانس کشور در لرستان، خوزستان و ایلام با توجه به سامانه خوب وزارت بهداشت از تعداد جمعیت و بیماری های خاص، معلولین، جانبازان و.. هر شهر آگاه بود بنابراین ما این افراد را با بالگرد به نقاط امن منتقل کردیم. حدود ٢۵٠٠ نفر منتقل شدند که ۵٠٠ نفر از آن‌ها مادر باردار بودند.

کولیوند با اشاره به هشدار و اخطارهای هواشناسی در خصوص آبگرفتگی گفت: ما بر اساس هشدارها داروهای خود را به محل های امن منتقل کردیم تا در صورت لزوم امدادرسانی های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: زمانی که تمام ارتباطات قطع شده بود تنها راه ارتباطی تلفن های ماهواره ای اورژانس بود که می‌توانستیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha