اکثر مردم پرتقال را بهترین منبع ویتامین C می دانند، در این مطلب خوراکی هایی را که حتی بیش از پرتقال ویتامین C دارند به شما معرفی می کنیم.

ویتامین C در این 12 خوراکی بیشتر از پرتقال وجود دارد!

سلامت نیوز: اکثر مردم پرتقال را بهترین منبع ویتامین C می دانند، در این مطلب خوراکی هایی را که حتی بیش از پرتقال ویتامین C دارند به شما معرفی می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، هر بار که یک لیوان آب پرتقال می نوشید، ممکن است باعث بهبودی درعملکرد بدن تان شوید. با این که مطالعات نشان می دهند، مصرف ویتامین C نمی تواند از سرماخوردگی پیشگیری کند، اما افزایش مواد مغذی ای که به بدن می رسانید می تواند مدت زمان و شدت علایم بیماری را کاهش دهد. مرکبات بر خلاف شهرتی که در غنی بودن ویتامین C دارند (69.7 میلی گرم در یک پرتقال متوسط) میزان ویتامین C آنها نسبت به بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر کمتر است. برای رساندن حداکثر ویتامین C به بدن تان این 12 سوپر فودی که در ادامه مقاله معرفی می نماییم را استفاده کنید.

ویتامین C در فلفل چیلی

نصف لیوان فلفل چیلی خرد شده، 107.8 میلی گرم ویتامین C دارد. به علاوه، محققان دانشگاه بوفالو متوجه شدند که کپسایسین (capsaicin)، ماده ای که باعث تند شدن فلفل چیلی می شود، در کاهش درد عضلانی و مفصلی موثر است.

ویتامین C در فلفل دلمه قرمز

یک لیوان فلفل قرمز خرد شده، حاولی تقریبا سه برابر ویتامین C موجود در پرتقال است، 190 میلی گرم. همچنین فلفل دلمه قرمز منبع غنی ویتامین A است که سلامت چشم را بهبود می دهد.

ویتامین c در فلفل دلمه سبز

یک لیوان فلفل دلمه سبز خرد شده کمتر از خواهر شیرین ترش ویتامین C دارد، 120 میلی گرم. ولی با این وجود، حاوی 200 درصد مقدار مورد نیاز توصیه شده روزانه برای شماست. فلفل دلمه سبز همچنین منبعی غنی از فیبر است.

ویتامین c در کلم کیل

علاوه بر محتوای دو برابر ویتامین E مورد نیاز روزانه و 7 برابر ویتامین K مورد نیاز روزانه، یک لیوان کلم کیل، حاوی 80.4 میلی گرم ویتامین C است. این نیروگاه مواد مغذی مقدار قابل توجهی مواد معدنی و اسیدهای چرب برای بدن تان فراهم می کند.

ویتامین c در کلم بروکلی

این عضو خانواده کلم حاوی 132 میلی گرم ویتامین C به علاوه مقدار زیادی فیبر پر کننده بوده و در هر سرو فقط 30 کالری دارد. به علاوه، تحقیقات نشان داده اند که بروکلی می تواند خواص ضد سرطان داشته باشد.

ویتامین c در پاپایا

تحقیقات نشان می دهند که، پاپایا می تواند به پاک کردن سینوس ها، روشن کردن پوست و تقویت استخوان هایتان کمک کند. یک سرو یک لیوانی از آن، 88.3 میلی گرم ویتامین C دارد.

ویتامین c در توت فرنگی

یک لیوان از آن حاوی 84.7 میلی گرم ویتامین C است، به علاوه، مقدار کافی اسید فولیک و سایر ترکیباتی که برای بهبود سلامت قلب مفید هستند. یکی دیگر از فواید غیرمنتظره توت فرنگی این است که به طور طبیعی دندان هایتان را سفید می کنند.

اویتامین c در گل کلم

چه کبابش کنید، چه بخار پز یا پوره، خوردن یک گل کلم کوچک، 127.7 میلی گرم ویتامین C دارد، به علاوه 5 گرم فیبر و 5 گرم پروتئین.

ویتامین c در کلم بروکسل

این کلم های کوچک سرشار از فیبر و فیتونوترینت (phytonutrients) هایی هستند که از سرطان پیشگیری می کنند و نیازی به ذکر نیست که 74.8 میلی گرم ویتامین C دارند. اگر به خاطر مزه تلخ شان از خوردن آن ها صرف نظر می کنید با کباب کردن شان به صورت طبیعی تلخی شان را از بین ببرید.

ویتامین c در آناناس

علاوه بر 78.9 میلی گرم ویتامین C، آناناس حاوی بروملین (bromelain) است، یک آنزیم گوارشی که به تجزیه خوراکی ها و کاهش نفخ کمک می کند. بروملین به عنوان یک ضد التهاب طبیعی هم کار می کند و می تواند بعد از یک ورزش سنگین به بهبود سریع تر شما کمک کند.

ویتامین c در کیوی

یک سرو کیوی ( حدود 2 عدد )، 137.2 میلی گرم ویتامین C دارد. این میوه غنی از پتاسیم و مس است.

ویتامین c در انبه

با مصرف این میوه گرمسیری، 122.3 میلی گرم ویتامین C به بدن می رسانید. انبه همچنین منبعی غنی از ویتامین A است که مانند ویتامین C نقشی کلیدی در سیستم ایمنی و سلامت چشمان تان بازی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha