پوشیدن لباس مسئله مهمی است که باید دقت زیادی به آن شود چرا که علاوه بر زیبایی ظاهر بر روی سلامتی هم تاثیر زیادی دارد که در ادامه 5 لباس معرفی می شوند که استفاده مداوم از انها خطرناک است.

5 لباس که سلامت را به خطر می اندازد

سلامت نیوز:  پوشیدن لباس مسئله مهمی است که باید دقت زیادی به آن شود چرا که علاوه بر زیبایی ظاهر بر روی سلامتی هم تاثیر زیادی دارد که در ادامه 5 لباس معرفی می شوند که استفاده مداوم از انها خطرناک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، جورج برنارد شاو، نویسنده ی مشهور می گوید: "مد چیزی جز یک بیماری ساختگی مسری نیست." با این حال او خود احتمالاً نمی دانست تشبیه مد به بیماری تا چه حد درست بوده است.

تحقیقات نشان داده بسیاری از لباس ها و وسایلی که هر روز از آن ها استفاده می کنیم می توانند حقیقتاً برای سلامتی ما مضر باشند. گن های بسیار تنگی که زنان در گذشته برای باریک نشان دادن کمر خود از آن ها استفاده می کردند نمونه ای از این مسأله بود، اما با وجود تحولاتی که در حوزه مد رخ داده و لباس ها نسبت به گذشته بسیار راحت تر شده اند، حالا در قرن بیست و یکم هم بسیاری از لباس های روزانه ی ما خطری جدی برای سلامت ما محسوب می شوند.

در ادامه به از لباس ها و وسایلی می پردازیم که پوشیدن هر روزه ی آن ها سلامت ما را به خطر می اندازد.


۱- شلوارهای جذب

شلوارهای جذب گرچه ظاهر جذابی به اندام می دهند، اما متأسفانه در گردش خون در بدن اختلال ایجاد می کنند، مسأله ای که منجر به بروز واریس و سلولیتمی شود. این شلوارها جلوی تنفس پوست را می گیرند، چون پارچه آن ها کاملاً به پوست می چسبد. پوشیدن شلوارهای جذب همچنین می تواند باعث رشد موهای زیرپوستی، حتی در نواحی ای از بدن شود که رشد موی زیر پوستی در آنجا رایج نیست، مثل باسن و ناحیه ی بیکینی.


۲- کفش های پاشنه بلند

در زیبایی و جذابیت کفش های پاشنه بلند شکی نیست، اما این کفش ها اصلاً برای استفاده ی روزانه مناسب نیستند. پوشیدن کفش پاشنه بلند منجر به کمر درد، پا درد و ورم پاها می شود. به علاوه، استفاده از این کفش ها می تواند باعث بروز فتق و خمیدگی ستون فقرات شود.

۳- کفش های تخت

کفش های تختی که کف آن ها کاملاً صاف است، راحت و البته بی ضرر به نظر می رسند. اما به ادعای پزشکان، این کفش های تخت می توانند صدمات زیادی به سلامت ما بزنند چون هنگام پوشیدن این کفش ها، به همه ی قسمت ها پا به طور یکسان فشار وارد نمی شود. وقتی با این کفش ها راه می روید، شوک وارده به پاها به هیچ شکلی جذب نمی شود. این مسأله باعث می شود عروق خونی منبسط شوند و خاصیت کشسانی خود را از دست بدهند و پا نیز خود تخت شود. پا درد و کمر درد از پیامدهای استفاده از کفش های تخت هستند. یک مشکل دیگر که بر اثر پوشیدن این کفش ها رخ می دهد، تغییر شکل پاها و چرخیدن آن ها به سمت داخل است که باعث تغییر شکل زانوها و باسن می شود.


۴- سینه بندهای پددار

سینه بندهای پوش آپ یا پددار که برای بالا نگه داشتن سینه ها استفاده می شوند، گرچه باعث بهتر شدن ظاهر سینه ها می شوند، اما در بخش های خاصی باعث تغییر شکل سینه ها می شوند و شما را بیش از پیش به چیزهایی مثل سینه بند برای شکل دادن به سینه های خود وابسته می کنند. به علاوه، سینه بندهای پددار باعث مسدود شدن عروق خونی می شوند و فشار مداومی که به سینه ها وارد می کنند می تواند حتی منجر به ابتلا به سرطان سینه شود.

۵- عینک آفتابی

عینک های آفتابی نه فقط برای خوش تیپ تر شدن بلکه ابزاری ضروری برای محافظت از چشم ها در روزهای آفتابی هستند. با این حال، عصرها که خبری از آفتاب ظهرگاهی نیست یا زمانی که نور کافی وجود ندارد نباید از عینک آفتابی استفاده کنید.

این مسأله باعث وارد آمدن فشار اضافه ای به چشمان شما می شود که ریسک ابتلا به آب مروارید را بالاتر می برد. علاوه بر این، باید عینک آفتابی خود را تمیز نگه دارید و قفط از عینک هایی استفاده کنید که قابلیت جلوگیری از پرتوهای فرابنفش خورشید را به طور کامل داشته باشند، در غیر اینصورت، چشم های شما صدمه خواهند دید.

۶- جوراب شلواری

جوراب شلواری یکی از آن لباس هایی است که تقریباً در کمد هر زنی می توان پیدا کرد. اما اگر زیاد از جوراب شلواری استفاده می کنید، باید بدانید که ممکن است با این کار به سلامت خود صدمه بزنید.

مواد مصنوعی ای که در الیاف جوراب شلواری ها وجود دارند، رطوبت را در خود نگه می دارند و محل مناسبی برای رشد میکروب ها به وجود می آورند. در نتیجه، پوشیدن جوراب شلواری منجر به ابتلا به عفونت های واژنی می شود و بعضی از انواع جوراب شلواری هم بر روی گردش خون در بدن اثر منفی می گذارند، مسأله ای که می تواند منجر به بروز واریس و سلولیت شود.


۷- کیف های دوشی بزرگ

کیف های دوشی جزء جدایی ناپذیر ظاهر خانم ها هستند. اما این کیف ها برای سلامت شما مضر هستند. چون وقتی کیف را دائماً روی یک دوش خود حمل می کنید، فشار بسیار زیادی به شانه و ستون فقرات شما وارد می شود، مسأله ای که می تواند منجر به کژ پشتی و استئوکندریت در شما شود. از آنجایی که استفاده از این کیف ها باعث برهم خوردن تعادل بدن می شود، ممکن است دچار گرفتگی های عضلانی، مسدود شدن عروق خونی و فشردگی عصب ها شوید.


۸- شلوارهای راحتی

حتماً تعجب می کنید اما شلوارهای خانگی هم می توانند به سلامت ما صدمه بزنند. شلوارهایی که خیلی تنگ یا خیلی گرم هستند، باعث رشد انواع باکتری ها می شوند، مسأله ای که منجر به تحریک شدن پوست، خارش یا عفونت های قارچی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha