چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: مبلغ حق مسکن کارگران از ۴۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان رسیده اما این مبلغ اصلا پولی نیست که بتوان در مورد آن صحبت کرد و یا چانه‌زنی انجام داد و بیان کردن آن بیشتر مایه خجالت است.

حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران مایه خجالت است

سلامت نیوز:دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: مبلغ حق مسکن کارگران از ۴۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان رسیده اما این مبلغ اصلا پولی نیست که بتوان در مورد آن صحبت کرد و یا چانه‌زنی انجام داد و بیان کردن آن بیشتر مایه خجالت است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،هادی ابوی اظهار داشت: برخی از کارفرمایان به اشتباه متوجه شده بودند که حق مسکن از اردیبهشت ماه به کارگران تعلق می‌گیرد؛ اما این درست نیست و حق مسکن کارگران از ابتدای امسال باید محاسبه شود و اگر افرادی آن را پرداخت نکرده‌اند باید همراه با حقوق اردیبهشت ماه به حساب کارگران واریز کنند.

وی بیان کرد: البته باید این را گفت که مبلغ حق مسکن کارگران از 40 هزار تومان به صد هزار تومان رسیده اما این مبلغ اصلا پولی نیست که بتوان در مورد آن صحبت کرد و یا چانه‌زنی انجام داد و بیان کردن آن بیشتر مایه خجالت است.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به پشت سر گذاشتن روز کارگر، خاطرنشان کرد: متأسفانه این مراسم تکراری و نمادین هر ساله انجام می‌شود اما در دل آنها به مشکلات کارگران پرداخته نشده و هنوز هم امنیت شغلی برای آنها مفهومی ندارد.
روایت تسنیم از قراردادهای‌ ‌موقتی که‌ شأن کارگران را زیر سئوال برده استلرستان| 7 ماه حقوق معوق کارگران شهرداری بروجرد پرداخت شدافزایش 60 هزار تومانی حق مسکن کارگران باید از فروردین اِعمال شود

ابوی ادامه داد: این روزها کارگران آنقدر برای معیشت خود مشکل دارند که اصلا رغبتی برای حضور در مراسمات روز کارگر نداشته و تنها خواسته آنها توانایی اداره زندگی است و روز کارگر فرصتی است که دولت‌مردان به حرف‌های این قشر گوش دهند و بتوانند برای مشکلات آنها برنامه‌ریزی کنند اما این اقدامات انجام نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است که به کارگران برای خواستن حقوق خود آموزش‌هایی داده شود، عنوان کرد: هم اکنون 500 هزار کارگر در خراسان رضوی در تشکلات کارگری عضو هستند اما نیمی دیگر هم عضو تشکلات نیستند و این مسئله در واقع نشان از این دارد که کارگران به حقوق خود آشنا نیستند و با این وضعیت به صورت انفرادی هم نمی‌توان کاری برای آنها انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha