چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 270276

واحد کنترل عفونت بیمارستان کودکان مفید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، به مناسبت روز جهانی بهداشت دست برنامه‌ای با هدف ارتقای آگاهی درباره اهمیت رعایت بهداشت دست به عنوان عامل کلیدی در پیشگیری از انتقال عفونت‌ها برگزار کرد.

پیشگیری از ابتلا به "سپسیس" در دستان شماست

سلامت نیوز:واحد کنترل عفونت بیمارستان کودکان مفید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، به مناسبت روز جهانی بهداشت دست برنامه‌ای با هدف ارتقای آگاهی درباره اهمیت رعایت بهداشت دست به عنوان عامل کلیدی در پیشگیری از انتقال عفونت‌ها برگزار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، همزمان با روز جهانی بهداشت دست و در راستای رعایت بهداشت دست و ترویج استفاده از محلول‌های ضد عفونی کننده دست، آموزش‌های لازم در زمینه اهمیت و جایگاه بهداشت در جلسه مورنینگ و همچنین کلیه بخش‌های بالینی بیمارستان کودکان مفید ارائه شد.

طی این طرح آموزش تصویری و شستن و ضد عفونی دست بر اساس دستورالعمل وزرات بهداشت با تاکید بر پنج موقعیت بهداشت دست انجام شد و محلول‌های ضد عفونی جیبی بین کلیه پرسنل توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، از سال ۲۰۰۵ واحد ایمنی بیمار سازمان جهانی بهداشت(WHO) کمپین بهداشت دست را با شعار" مراقبت تمیز، مراقبت امن‌تر" را در سراسر دنیا آغاز کرد و پنجم MAY را روز جهانی بهداشت دست نامگذاری کردند، بیش از ۱۳۰ کشور عضو سازمان و کشورهای غیر عضو حمایت خود را برای پیشگیری از عفونت‌های مرتبط با اقدامات درمانی- مراقبتی(HAI) اعلام کردند، که تسهیلاتی جهت فراهم سازی امکانات و الزامات بهداشت دست ایجاد شد.

طبق آمار اعلام شده از طرف سازمان جهانی بهداشت، سپسیس ناشی از اقدامات درمانی مراقبتی، سالانه حیات بیش از ۳۰ میلیون بیمار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین سازمان به منظور جلب نظر سیاستگذاران بهداشتی به اهمیت این مسئله، کمپین بهداشت دست را در سال ۲۰۱۸ با شعار"پیشگیری از سپسیس در دستان شماست" برگزار می‌کند.

گفتنی است، بیماری سپسیس (مسمومیت خون) یک وضعیت تهدید کننده است که به علت پاسخ بدن به سم عفونت ایجاد می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مواد شیمیایی مضر آزاد شده در جریان خون باعث تولید التهاب در تمام بدن شوند. این پاسخ التهابی به بافت‌های سالم بدن آسیب می‌رساند و در ادامه منجر به آسیب دیدن اندام‌ها خواهد شد. اکثر موارد، سپسیس ناشی از عفونت‌های حاصل از باکتری‌ها هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha