یک متخصص روانپزشک در هشدار به والدین، گفت: تهوع و سرگیجه اولین نشانه استعمال سیگار از سوی نوجوانان است براین اساس به این نشانه توجه داشته و مراقب فرزندان خود باشند.

تهوع و سرگیجه اولین نشانه سیگار اولی ها

سلامت نیوز: یک متخصص روانپزشک در هشدار به والدین، گفت: تهوع و سرگیجه اولین نشانه استعمال سیگار از سوی نوجوانان است براین اساس به این نشانه توجه داشته و مراقب فرزندان خود باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،فربد فدایی  افزود: فردی که برای اولین بار سیگار را تجربه می کند، دچار حالت تهوع و سرگیجه می شود.


وی ادامه داد: از سوی دیگر شخصی که به سیگار اعتیاد دارد با وجود مصرف قابل توجه توتون دچار این نشانه ها نمی شود.


این متخصص روانپزشک گفت: با این نشانه والدین می توانند فرزندان خود را کنترل کنند چرا که گفته می شود راه ورود به اعتیاد سیگار است.
فدایی اضافه کرد: فرد سیگاری خیلی زود متوجه می شود که سیگار و دیگر فرآوردهای حاوی نیکوتین را سریع تر از آن چیزی که در ابتدا تمایل داشته است، مصرف می کند.


وی ادامه داد: شخصی که روزی چهار نخ سیگار می کشد به زودی متوجه می شود، برای این که حالت قبلی در او بوجود آید و دچار نشانه های بازگیری نشود (افسردگی و عصبی)، باید مصرف را به دو برابر افزایش دهد.


این متخصص روانپزشک گفت: روانپزشکان این واکنش را پدیده تحمل می نامند. پدیده تحمل به این صورت است که بدن فرد مصرف کننده دخانیات، نسبت به تاثیرات ماده سمی نیکوتین عادت پیدا می کند و برای این که حالات قبلی یا حالت نخستین تجربه سیگار در او به وجود آید، باید میزان بیشتری مصرف کند.
فرید گفت: نیکوتین یک ماده خیلی سمی است. خیلی از افراد فکر می کنند که سیگار ضرر ندارد در صورتی که 60 میلی گرم نیکوتین ایجاد مسمومیت شدید می کند. هرنخ سیگار معمولی نیم میلی گرم نیکوتین دارد.


وی افزود: البته قلیان 40 برابر میزان یک نخ سیگار، نیکوتین وارد بدن مصرف کننده می کند براین اساس هر میزان نیکوتین یک فرآورده دخانی بیشتر باشد احتمال وابستگی و شدت نشانه های بازگیری بیشتر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha