مطالعات جدید نشان می‌دهد ترکیب روش‌های نور درمانی و صوت درمانی از مغز در برابر اثرات مخرب آلزایمر محافظت می‌کند.

محافظت از مغز در مقابل آلزایمر با ترکیب نور درمانی و صوت ‌درمانی

سلامت نیوز:  مطالعات جدید نشان می‌دهد ترکیب روش‌های نور درمانی و صوت درمانی از مغز در برابر اثرات مخرب آلزایمر محافظت می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، در سال 2016 میلادی محققان دانشگاه MIT دریافتند تابش نور چشمک‌زن به چشم موش‌ها می‌تواند از انباشت پروتئین‌های سمی تاو و آمیلوئید در مغز جلوگیری کند و از این رو مانع از بروز آلزایمر شود. بر اساس مطالعات تجمع پروتئین‌های سمی در مغز مهمترین عامل بروز آلزایمر است.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز،نور درمانی نوعی موج مغزی به نام نوسان گاما را تقویت می‌کند،‌ این موج در بیماران مبتلا به آلزایمر مختل می‌شود.
محققان MIT به تازگی دریافتند که ترکیب نور درمانی و صوت درمانی در پیشگیری و درمان آلزایمر بسیار موثر است.
مطالعات همچنین نشان می دهد نور درمانی قادر به بهبود حافظه در موش‌هایی است که بر اثر تغییرات ژنتیکی به آلزایمر مبتلا شدند و همچنین حافظه فضایی را در موش‌های مسنی که به این بیماری مبتلا نبودند افزایش داد.


مطالعات جدید نشان می‌دهد تقویت نوسانات گاما ارتباط بین سلول‌های عصبی را بهبود می‌بخشد، التهاب را کاهش می‌دهد و از مرگ سلول‌های عصبی ناشی از آلزایمر در موش‌های ژنتیکی جلوگیری می‌کند. در ادامه مطالعات آمده است این روش درمانی علاوه بر سلول‌های عصبی بر سلول‌های ایمنی به نام میکروگلیا نیز اثرگذار است.


محققان در تلاشند تا با توسعه‌ روش‌های غیر تهاجمی از مغز در برابر اثرات ناشی از بیماری‌های انحطاط عصبی از جمله آلزایمر جلوگیری کنند.
بیماری پیشرونده آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار بیمار می شود.
بر اساس آمار مرکز بین المللی آلزایمر، اکنون 46.8 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال 2050 میلادی، به 131.5 میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می رسد.
نتایج این مطالعه در نشریه Neuron منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha