چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 27032
سلامت نیوز : نیم ساعت پیاده روی سریع روزانه معادل حداقل یك و نیم سال افزایش طول عمر برای شما. یك ورزش معمولی و ساده طی روز، علاوه بر شادابی و نشاط نه تنها می تواند شما را از ابتلا به نارسایی های قلبی ایمن كند، بلكه طول عمر بیشتری را برای شما تضمین می كند.

نیم ساعت پیاده روی سریع روزانه معادل حداقل یك و نیم سال افزایش طول عمر برای شما. یك ورزش معمولی و ساده طی روز، علاوه بر شادابی و نشاط نه تنها می تواند شما را از ابتلا به نارسایی های قلبی ایمن كند، بلكه طول عمر بیشتری را برای شما تضمین می كند.

میزان اثر بخشی ورزش در جلوگیری از بیماریهای قلبی و افزایش طول عمر بستگی به مقدار ورزشی دارد كه شما طی روز انجام می دهید.هرچند تا به حال تحقیقات و مطالب زیادی راجع به اثر ورزش در سلامتی انسان انجام و تهیه شده است، اما با این وجود هنوز بطور دقیق میزان اثر ورزش بر روی طول عمر، بخصوص هنگامی كه قلب انسان دچار نارسایی می گردد؛ بخوبی مشخص نیست.

اما نتیجه آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه كه روز گذشته منتشر شد. در این تحقیقات گروهی از افراد بالای 50 سال در مركز مطالعات قلب فرامینگهام (Framingham) مورد آزمایش قرار گرفتند. جامعه بررسی شده در این تحقیق بیش از 2500 نفر بود.

این تحقیق كه از 46 سال پیش آغاز شده است نشان می دهد پس از نرمال كردن فاكتورهایی مانند كشیدن سیگار، بیماریهای خاص و سایر فاكتورهای مهم؛ آن دسته از افرادی كه از سن 50 سالگی برای سلامت خود، بطور دائم ورزش هایی ساده انجام می دادند نسبت به افراد ساكن؛ بطور متوسط 1.3 سال بیشتر عمر كرده اند و حداقل 1.1 سال دیرتر به بیماری قلبی دچار شده اند.

نتیجه جالبتر آنكه در افرادی كه ورزش را خیلی جدی تر دنبال می كردند و تمرینات شدیدتر و طولانی تری انجام می دادند؛ اقلآ 3.5 سال بیش از افراد عادی عمر كرده و نارسایی های قلبی 3.2 سال دیرتر به سراغ آنها رفته است.

دكتر اسكار فرانكو (Oscar H. Franco) از دانشگاه پزشكی Erasmus MC در هلند، عضو این تیم تحقیقاتی می گوید :

"مطالعات ما نشان می دهد كه دنبال كردن یك برنامه ورزشی در زندگی از موثر ترین روشها برای سلامتی و طول عمر است. "

همچنین در یك تحقیق مرتبط، محققان برسی كردند كه راهنمایی های پزشكان برای انجام ورزش تا چه اندازه بر روی بیماران اثر داشته است. در این تحقیق 492نفر از افراد سالم كه فعالیت بدنی نداشته اند و سن آنها بین 30 تا 69 بوده است شركت كردند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده همه آنها كمتر از میزانی كه پزشك برای آنها تجویز كرده است به ورزش پرداخته اند.

دكتر میشل پری (Michael G. Perri) از دانشگاه فلوریدا می گوید :

"خط قرمز هنگامی است كه یك پزشك به بیمار می گوید ورزش كن، آنها بیشتر سعی می كنند با دارو مشكلات را حل كنند و بندرت چنین تجویزی می كنند. اما با این وجود مردم كمتر از 60 درصد توصیه های ورزشی پزشكان را جدی می گیرند و به آنها عمل می كنند. "

"نكته مهم آن است كه تمامی پزشكان باید بشدت بیماران خود را به انجام فعالیت های بدنی طولانی و مداوم دعوت كنند تا بیماران از مزایای سلامتی آن بهره گیرند. "

در پایان گزاش فوق آمده است كه حداقل باید 30 دقیقه در روز با سرعت زیاد پیاده روی كرد تا سلامتی، بدن انسان را برای زندگی خود انتخاب كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha