سلامت نیوز : نتایج تحقیقات نشان می دهد؛یبوست از شایع ترین بیماری ها دركودكان بوده كه بررسی و شاخت علل عضوی و غیرعضوی آن در درمان این بیماری موثر است.
دكتر عباس مومن زاده،متخصص اطفال درگفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یبوست از شایع ترین بیماری ها در كودكان است كه به دو دسته عضوی و غیرعضوی تقسیم می شود كه نوع عضوی آن براثر مشكلات و اختلال در دستگاه گوارش ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینكه عوامل مختلفی در ایجاد یبوست غیر عضوی موثر است،افزود:كمبود میوه ،سبزی ها و مواد فیبردار در تغذیه كودكان،كم مصرف كردن مایعات و مصرف شیرخشك در ایجاد یبوست غیرعضوی موثر است.
مومن زاده با بیان اینكه شایع ترین عامل یبوست در كودكان،عوامل غیرعضوی است تصریح كرد:‌ عمدتا دركودكان زیر یك سال و در برخی از موارد تا 2 سال به علت خراشی كه دور مقعدشان ایجاد می شود،مدفوع خود را نگه داشته كه كم كم باعث ایجاد یبوست از نوع غیرعضوی خواهد شد.
این متخصص اطفال خاطرنشان كرد:والدین باید درصورت مبتلا شدن كودكشان به یبوست هرچه سریعتر به پزشك مراجعه كنند؛تا پزشك بسته به نوع علایمی كه همراه یبوست وجود دارد،آنها را طبقه بندی كرده و نوع یبوست را تشخیص دهد و درمان براساس نوع یبوست صورت بگیرد./ز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha