سلامت نیوز :طول درمان ارتودنسی بسته به نوع، شدت ناهنجاری دندانی فكی، سن بیمار و همكاری بیمار متفاوت بوده این در حالیست كه به طور میانگین طول درمان ارتودنسی در حدود 2 سال است.
دكتر عبدالرضا جمیلیان متخصص ارتودنسی و عضو انجمن ارتودنتیستهای اروپا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهارداشت:طول درمان ارتودنسی بسته به نوع وشدت ناهنجاری دندانی فكی، سن بیمار و همكاری بیمار متفاوت است اما به طور میانگین طول درمان ارتودنسی در حدود 2 سال است و به طور متوسط بیماران باید هر 4 تا 6 هفته یكبار معاینه شوند.

وی با اشاره به اینكه سن مناسب برای درمان ارتودنسی به نوع ناهنجاری بستگی دارد افزود:در صورت مراجعه بیمار در سنین پایین درمان بسیار راحت تر با نتیجه موفق تری به اتمام می‌رسد.

جمیلیان تصریح كرد:دستگاه های ارتودنسی فقط برای كودكان نیست بلكه در هر سنی می‌توان از آنها به شراطی كه سلامت لثه وجود داشته باشد استفاده كرد.

وی با بیان اینكه پس از گذاشتن سیم های بیمار ممكن است قدری احساس درد و ناراحتی داشته باشد افزود: پس از گذشت چند روز، درد و ناراحتی خود به خود برطرف می‌شود و در صورتیكه دستگاه ارتودنسی لثه و گونه را ملتهب كند پزشك مربوطه موم مخصوص داندانپزشكی را جهت رفع مشكل فوق در اختیار بیمار قرار می‌دهد.

*قرقره با آب نمك در طول درمان ارتودنسی مفید است

جمیلیان در خصوص غذاهایی كه نباید در طول درمان ارتودنسی مصرف شوند گفت: باید از مصرف گز، سوهان، آدامس كش دار، ته دیگ و نان ساندویچی خودداری کرد و از گاز زدن غذا و میوه، پیتزا وساندویچ، نان خشك یا تست شده، بلال توسط دندانهای جلو و پایین خود داری كرد.

وی با تاكید بر اینكه پس از هر وعده غذا به صورت مرتب هر بار حداقل پنج دقیقه مسواك زده شود و از مسواك زبر استفاده نشود توصیه كرد:دقت شود كه روی تك تك دندانها فواصل بین آنها و روی وسایل ارتودنسی مسواك زده شود و قرقره با آب نمك برای شستشوی دهان و ماساژ لثه مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha