عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت قرار ندادن دستگاه کارتخوان در مطب‌ها به تنهایی نه دلیل فرار مالیاتی است و نه دلیلی برای پرداخت مالیات تلقی می‌شود اما قانون است و باید اجرا شود.

چرا پزشکان باید در مطب‌ از کارتخوان استفاده کنند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت قرار ندادن دستگاه کارتخوان در مطب‌ها به تنهایی نه دلیل فرار مالیاتی است و نه دلیلی برای پرداخت مالیات تلقی می‌شود اما قانون است و باید اجرا شود.

به گزارش سلامت نیوز، بشیر خالقی در گفت‌وگو با پانا درباره اجباری شدن کارتخوان در مطب‌های پزشکان و زیربار نرفتن بسیاری از پزشکان گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان برای اجرای شفافیت مالیاتی در حوزه اشتغال است. البته موضوع فرار مالیاتی تنها به پزشکان مربوط نمی‌شود بلکه کلیه صنوف اقتصادی باید برای شفافیت مالیاتی از کارت‌خوان استفاده کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید تنها یک قشر خاص در پرداخت مالیات هدف قرار بگیرد، گفت: باید تمام اصناف در برابر قانون یکسان دیده شوند اما استفاده از کارتخوان قانونی است که مجلس به آن رأی داده است و باید اجرا شود. اکنون دریافت مالیات از تمام پزشکان به درستى صورت می‌پذیرد و در برخی مواقع پزشکان گله‌مند هستند که بیش از حد مجاز مالیات پرداخت می‌کنند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه باید به تمام اقشار جامعه به یک چشم دیده شود، گفت: برخی مسئولان قضایی گفته‌اند که اگر مطبی دستگاه کارت‌خوان نداشته باشد با آن مطب برخورد می‌شود یا پلمب می‌شود، این شیوه برخورد صحیح نیست.

این نماینده مجلس تأکید کرد: موضوع پرداخت مالیات از سوی نظام پزشکی پیگیری می‌شود. قرار ندادن دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ها به تنهایی نه دلیل فرار مالیاتی است و نه دلیلی برای پرداخت مالیات تلقی می‌شود و این الزام تنها برای رفاه بیشتر بیماران است.

اسفندماه سال گذشته با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تمام صاحبان حرفه و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف شدند در چارچوب آیین‌نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۴ اسفند ۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال ۱۳۸۹ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha