یک جامعه‌شناس اعتیاد را عامل بسیاری از معضلات اجتماعی عنوان کرد و گفت: ۵۰ درصد طلاق‌ها به‌دلیل اعتیاد رخ می‌دهد.

نیمی از طلاق‌ها به‌دلیل اعتیاد رخ می‌دهد

سلامت نیوز: یک جامعه‌شناس اعتیاد را عامل بسیاری از معضلات اجتماعی عنوان کرد و گفت: ۵۰ درصد طلاق‌ها به‌دلیل اعتیاد رخ می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز، امین جهانگیری در گفتگو با آنا درباره تأثیر اعتیاد روی  افزایش آمار طلاق اظهار کرد: اعتیاد یکی از معضلات اصلی در جامعه ما محسوب می‌شود و متأسفانه روز‌به‌روز نیز به تعداد معتادان افزوده می‌شود؛ از طرفی بحث جمع‌آوری معتادان و انتقال آنها به مراکز درمانی امری لازم اما کافی نیست، چراکه طبق آمار و ارقام موجود اکثر معتادانی که از مراکز درمانی بیرون می‌آیند، دوباره به سمت مصرف مواد مخدر می‌روند لذا نهادهای متولی باید موضوعات مربوط به پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهند تا آمار معتادان کاهش پیدا کند؛ اعتیاد عاملی است که زمینه دیگر معضلات اجتماعی نظیر نزاع و طلاق را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد طلاق‌ها به‌دلیل اعتیاد صورت می‌گیرد، اظهار کرد: زن و شوهری که معتاد باشند، اولویت خود را مصرف مواد مخدر می‌دادند و به امور خانواده رسیدگی نمی‌کنند، لذا همین امر منجر می‌شود که زن و مرد ناخودآگاه از هم فاصله بگیرند و اگر هم طلاق خود را در دفترخانه‌ها ثبت نکنند، دچار طلاق عاطفی شده‌اند.

این جامعه‌شناسبا اشاره به فراگیر شدن طلاق عاطفی در کشور گفت: در این نوع طلاق، زن و شوهر فقط در کنار هم زندگی می‌کنند و عاطفه‌ای نسبت به یکدیگر ندارند، لذا به این افراد به‌جای زن و شوهر، هم‌خانه نیز می‌توان گفت.

جهانگیری تصریح کرد: فرد معتاد بعد از مصرف مواد مخدر از لحاظ روحی و روانی به‌هم می‌ریزد و دیگر نمی‌تواند به وظایف خود در قبال خانواده عمل کند، لذا اعتیاد افراد را نسبت به یکدیگر دلسرد کرده و موجبات طلاق را فراهم می‌کند.

این جامعه‌شناس خاطرنشان کرد: اگر معضل اعتیاد حل شود، بسیاری از معضلات اجتماعی نظیر طلاق نیز حل خواهد شد چراکه اعتیاد عامل بروز بسیاری از معضلات اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha