چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 27046
سلامت نیوز : یك‌ فوق‎تخصص غدد گفت: با وجود یُددار كردن نمك و بعضی از مواد غذایی، شیوع بیماری‌های تیروئید همچنان ادامه دارد.

به گزارش فارس ، ساسان شرقی فوق‌تخصص غدد و عضو پژوهشكده غدد بیمارستان شریعتی در نخستین كارگاه سونوگرافی تیروئید كه امروز در بیمارستان شریعتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماری غده تیروئید بیماری بسیار شایعی به شمار می‌رود؛ كشور ما با كمبود یُد مواجه است و به همین دلیل با یُددار كردن بعضی از مواد غذایی خصوصاً نمك نتایج بسیار خوبی حاصل شد تا جایی كه این كار به عنوان یكی از برنامه‌‌های نمونه در سطح منطقه معرفی شد.

وی گفت: با یُددار كردن بعضی از مواد غذایی، باز هم شیوع این بیماری ادامه دارد؛ به همین خاطر محققان برای بررسی و درمان این بیماری برنامه‌های وسیعی را اجرا می‌كنند.

این فوق‌تخصص غدد، غربالگری نوزادان در خصوص كم‌‌كاری و پركاری تیروئید را از جمله اقدامات مؤثر در خصوص شناسایی و درمان این بیماری دانست و اظهار داشت: اختلال در رشد جسمی و ذهنی از عوارض كم‎كاری یا پركاری تیروئید در كودكان به شمار می‌رود.

شرقی اختلال خواب، از دست دادن اشتها و كاهش وزن را از علائم كم‌كاری تیروئید دانست و افزود: خواب زیاد، چاقی، خشك شدن پوست و اختلالات گرمایشی و سرمایشی از جمله علائم پركاری تیروئید است.

وی بیان كرد: كم‌شدن اشتها دلیل كم‌كاری تیروئید نیست و ممكن است این مسئله دلیل دیگری داشته باشد اما اگر به بیماری تیروئید توجه نشود تبعات بدی برای سلامت بیمار خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha