چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 27049
سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه آموزش، پژوهش و ارایه خدمات درمانی در دانشگاههای علوم پزشکی ادغام شده است، گفت: مراکز تحقیقاتی دانشگاه باید پاسخگوی نظام سلامت باشند چرا که فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی در هر سطحی که باشند بلافاصله وارد جامعه می‌شود.

به گزارش ایسنا شاهین شیرانی امروز در چهارمین کنگره سراسری تازه‌های بیماری‌های پوستی و لیشمانیوز که در مهمانسرای عباسی برگزار شد، افزود: اساتید دانشگاه علوم پزشکی باید در راستای پاسخ به نیاز سلامت حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پیشگیری و درمان بیماری سالک اقدامات موثری انجام شده است، گفت: از دو سال گذشته تاکنون با کمک مصوبات ریاست جمهوری، استانداری و هماهنگی‌های انجام شده50 درصد این بیماری در استان کاهش پیدا کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در مناطقی که این بیماری وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با آن ورود پیدا کرده است سالک در آن مناطق تا 70 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته شیرانی، بیماری سالک در منطقه هشتم شکاری بیش از 90 درصد کاهش پیدا کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: استفاده از سلول‌های بنیادی و شیوه‌های نوین درمانی در راستای درمان بیماری سالک انجام شده است.

شیرانی در ادامه بر درمان سوختگی پوست و استفاده از روش‌های نوین درمانی و داروهای جدید برای درمان آن تاکید کرد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت اساتید بر پیشگیری از بیماری‌های پوستی را خواستار شد و گفت: باید در نظام سلامت مسائل اصلی پوست لحاظ شود و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمادگی دارد آن را اجرا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هزینه درمان بیماری پوست در مقایسه با دیگر بیماری‌ها را بالا دانست و افزود: می‌توان در بعد مالی و تولید داروهای سنتی در داخل، هزینه درمان این بیماری را کاهش داد.

گفتنی است، چهارمین کنگره سراسری تازه‌های بیماری‌های پوستی و لیشمانیوز تا 9 اردیبهشت ماه با حضور اساتیدی از داخل و خارج از کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha