سلامت نیوز : رییس انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید هزار فلوشیپ مراقبت‌های ویژه داشته باشیم البته لازم است حتی چند برابر تعداد آی سی یوهای كشور این متخصصان تربیت شوند.

به گزارش ایسنا، دكتر محمدمهدی قیامت در حاشیه ششمین كنگره بین‌المللی مراقبتهای ویژه افزود: از سال 84 رشته فلوشیپ مراقبتهای ویژه راه‌اندازی شده است و تاكنون 57 نفر در این رشته فارغ‌التحصیل شدند ولی متاسفانه تنها 10 نفر آنها جذب مراكز علمی شده‌اند.

وی تاكید كرد: پیش از راه‌اندازی دوره‌های فوق تخصصی لازم است دستورالعمل‌های لازم برای آن‌ها نوشته شود و آینده حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها تعریف شود. چون اگر به این موضوعات توجه نشود فارغ‌التحصیلان دچار بی‌انگیزگی می‌شوند.


قیامت با اشاره به رونمایی از دستگاخ پول لمودیت در این كنگره گفت: این دستگاه آلمانی زمانی كه بیمار تحت تنفس مصنوعی است با پایشی كه انجام می‌دهد لحظه به لحظه وضعیت قلب و ریه بیمار را بررسی می‌كند و اطلاع كاملی از قسمتهای مختلف ریه كه مسوول تهویه و اكسیژن‌رسانی هستند را به متخصصان می‌دهد.

وی افزود: با اطلاعاتی كه این دستگاه در اختیار پزشكان می‌گذارد به مقدار چشمگیری از مرگ و میر بیمارانی كه تحت تنفس مصنوعی قرار دارند، كاسته می‌شود.

رییس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه تاكید كرد: نگاه كارشناسی به تجهیزات جدید داریم و نحوه استفاده از آنها را مشخص می‌كنیم. علاوه بر آن بحث هزینه و فایده استفاده از دستگاه‌ها را بررسی و بر این اساس درباره چگونگی استفاده از آن‌ها تصمیم‌گیری می‌كنیم.

قیامت در پایان درباره مزیت رونمایی از دستگاه‌های جدید در كنگره‌ها از جمله ششمین كنگره بین‌المللی مراقبتهای ویژه اظهار كرد: این كار بر اعتبار كنگره می‌افزاید و موجب ارائه دستاوردهای جدید طب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha