رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از تدوین قانون جدید سازمان نظام پرستاری کشور با تایید امضای ۶۲ نماینده مجلس خبر داد و گفت: هم‌اکنون اصلاحیه این قانون در مرکز پژوهش‌های مجلس قرار دارد و منتظر ارسال آن به صحن علنی هستیم .

اصلاح قانون سازمان نظام پرستاری

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از تدوین قانون جدید سازمان نظام پرستاری کشور با تایید امضای ۶۲ نماینده مجلس خبر داد و گفت: هم‌اکنون اصلاحیه این قانون در مرکز پژوهش‌های مجلس قرار دارد و منتظر ارسال آن به صحن علنی هستیم .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر ‌اصغر دالوندی در مراسم نشست هم‌اندیشی رابطان مراکز درمانی تهران در محل باشگاه بانک سپه  با بیان این‌که تمرکز یکسال اخیر شورای‌عالی بر بازبینی قانون سازمان بوده است، در ادامه اظهار کرد: نقش این سازمان مشورتی است و نقشی اجرایی ندارد.

وی با بیان این‌که امسال برای تقدیر از پرستاران نمونه کسانی انتخاب شدند که تنها ۱۰ درصد عضویت به روز داشتند، افزود: این بدان معناست که این پرستاران انگیزه لازم برای حمایت از سازمان صنفی خود را نداشتند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با اعتقاد به این‌که سازمان مقتدر را پرستاران می‌سازند، افزود: با حضور پرشور در انتخابات افراد مقتدری برگزیده می‌شوند که آن‌ها هیئت‌های مدیره مقتدر را انتخاب و در نهایت شورای‌عالی توانمند را تشکیل می‌دهند.

دالوندی نظام سلامت را «پزشک‌سالار»، «بیمارمدار» و «بیمارستان‌محور» دانست و گفت: تنها در ایران شاخص نسبت پرستار به تخت سنجیده می‌شود در حالی‌که در سراسر دنیا نسبت پرستار به جمعیت ذکر می‌شود چون پرستاران را جنرال دیده‌اند.

وی با بیان این‌که پرستاران در صف اول درمان هستند، افزود: پرستار این حق را دارد که نخستین کسی باشد که بیمار را ارزیابی می‌کند.

دالوندی با بیان این‌که امسال برای نخستین بار توانستیم ۲۰۰۰ میلیارد را در بودجه کشوری وارد کنیم، ادامه داد: با این اعتبار دست‌کم ۱۰ هزار پرستار استخدام و مبلغ یک میلیون تومان به دریافتی پرستاران اضافه می‌شود.

وی با اعتقاد به این‌که قدرت نفوذ و تأثیرگذاری می‌آورد، گفت: پرستاران می بایست با قدرت در انتخابات حضور یابند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شمار هیئت‌های مدیره پرستاری سراسر کشور از ۱۱۸ به ۱۳۰ هیئت مدیره ارتقاء یافته است.

دالوندی با بیان این‌که تا در چشم بیمار عزیز نشویم قدرتی هم نخواهیم داشت، افزود: پرستار در ایران ۲۰۰ دلار در کشورهای عربی ۲۰۰۰ دلار و در کانادا ۷۰۰۰ دلار دریافت می‌کند پرستار نیروی عادی نیست که با وی چنین رفتار می‌شود پرستاران نیروهای حرفه‌ای هستند که در ۱۰ سال آینده شغل سوم دنیا می‌شود.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تصریح کرد: پرستاران برای ورود به کشور کانادا باید یک سال و پزشک ۵ سال وقت صرف کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با بیان این‌که در خصوص رشته مراقب سلامت بدون تصویب شورای معین این موضوع به شورای گسترش رفت، افزود: در جلسات اعتراضی عنوان شد پرستاری چیزی جز مراقب سلامت نیست.

دالوندی با بیان این‌که پرستاری صنعت بسیار بزرگی است که به آن نگاهی یک جانبه می‌شود، گفت: با راه‌اندازی مراکز هوم کر بالغ بر ۵۰۰ هزار فرصت شغلی با درآمد بالا ایجاد می‌شود، ادامه داد: اما نظام «پزشک‌سالار» ما برای خود آفیسی گذاشتند تحت عنوان Hospital Home Care در حالی‌که بیمارستان موظف است بیمار را تا شعاع چند کیلومتری به مراکز هوم کر پرستاری ارجاع دهد.

وی با تأکید بر ضرورت برطرف شدن مسایل اخلاقی، قانونی و فرهنگی ارائه مراقبت پرستاری در منزل گفت: با اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای سره از ناسره و پرستار از شبه پرستار شناخته می‌شود در ابتدا بحث صلاحیت حرفه‌ای به نظام پرستاری واگذار شد اما دوستان اجازه ادامه کار را ندادند هم‌اکنون خواست جدی ما واگذاری صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به سازمان صنفی پرستاری است.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با بیان این‌که دکتر نمکی در سال جدید به‌علت جاری شدن سیلاب هنوز وقت ملاقاتی نداده است، ادامه داد: به اعتقاده بنده و براساس تجربه جهانی فیکس پیمنت شیوه مناسبی برای پرداخت پرسنل بهداشت و درمان است.

دالوندی با بیان این‌که بحث کارانه باید جمع شود، گفت: میزان گزارش‌های بیمارستانی و به عبارتی منشی‌گری افزایش یافته که باید اصلاح شود پرستاران در شیوه‌ای نوین باید از استیشن‌های پرستاری خارج شوند با تجهیز به دستگاه‌های مدرن بر بالین بیمار گزارش بدهند.

وی با بیان این‌که رویداد استارت‌آپی و کارآفرینی در سازمان مطرح است، افزود: ما معتقدیم پرستاران می‌توانند با استفاده از IT خدمات را با استفاده از نرم افزارهای مختلف ارائه دهند که در تاریخ ۲۲ و ۲۳ خردادماه سال جاری  در حوزه سالمندی با این موارد بیشتر آشنا خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha