سلامت نیوز :معاون درمان وزارت بهداشت گفت: جذب نشدن فارغ التحصیلان رشته مراقبت‌های ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشكی باید بررسی شود و این كار را با تشكیل كمیته ویژه‌ای در معاونت درمان وزارت بهداشت انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، دكتر حسن امامی رضوی در ششمین كنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه افزود: گسترش دوره فلوشیپ مراقبتهای ویژه باید با همكاری انجمن مراقبتهای ویژه و دانشگاه‌های علوم پزشكی صورت گیرد.

وی با بیان اینكه علاوه بر افزایش تخت‌های ICU نیاز به مدیریت آنها داریم، گفت: اصلاح فرآیندهای ارجاع بیماران به بخش‌های ویژه و ترخیص آنها از این بخش‌ها یكی از نكاتی است كه معمولا مورد غفلت قرار می‌گیرد و اگر در برنامه‌ها به آن توجه می‌شود اما به خوبی اجرا نمی‌شود البته با همكاری متخصصان مراقبتهای ویژه می‌توانیم تعریف بخش‌های مراقبتهای ویژه و اختیار ورود و خروج بیمار را بازنگری و بر اجرای تصمیم‌های گرفته شده نظارت كنیم.

وی افزود: استقبال مسئولان بیمارستانها از ایجاد تخت‌های ICU خوب است و این امر از اقدامی نشات می‌گیرد كه در سال 88 انجام دادیم و نزدیك به 100 درصد تعرفه تخت مزد ICU را افزایش دادیم.

امامی رضوی با بیان اینكه بخشی از تخت روز به عنوان حق‌الزحمه متخصصان مقیم باید پرداخت شود، گفت: اگر این مورد اجرا نشود پزشكان می‌توانند به دفاتر وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشكی این مسئله را منعكس كنند چرا كه باید برای هر 8 تخت ویژه یك متخصص مقیم وجود داشته باشد و هزینه‌های این كار نیز پرداخت شود.

وی با بیان اینكه رشته بیهوشی پراسترس‌ترین رشته علوم پزشكی است، اظهار كرد: برای مدیریت این استرس و كمك به همكاران خود باید برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم. این كار نیاز به برنامه ریزی جامع و انجام مشاوره‌های روانشناختی لازم دارد. علاوه بر آن ضروریست توجه ویژه‌ای به ساعات كاری متخصصانی كه چه از بیماران بخش‌های ویژه و چه بیماران تحت بیهوشی مراقبت‌ می‌كنند، صورت گیرد.

امامی رضوی در پایان گفت: اگر گفته می‌شود یك متخصص بیهوشی همزمان نباید بر بیهوشی بیش از دو بیمار نظارت كند، بیشتر به علت استرس بالای كار آنان است تا موضوع تعرفه‌ها.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha