چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 27057
سلامت نیوز :رئیس انجمن مراقبت های ویژه اعلام کرد: تعرفه های پزشکی، امروزه یکی از چالش های نظام سلامت محسوب می شود که چنانچه این تعرفه ها واقعی نشوند نظام سلامت با چالش روبه رو خواهد شد.
دکتر سوادکوهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نظارت بر تعرفه های پزشکی بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است گفت: تعرفه های پزشکی نیازمند استاندارد سازی است و انجمن ما انتظار دارد تا آخر امسال این استانداردها کامل شوند که در این صورت نظارت ها ساده تر شده و بیماران از جیب خود هزینه های کمتری را پرداخت خواهند کرد.

وی همچنین در خصوص تجهیز تخت های بخش مراقبت های ویژه افزود: یکی از دلایل خالی بودن تخت های این نوع بخش ها عدم تجهیز آن هاست که این مهم از طریق تعریف دقیق تجهیزات مورد نیاز هر تخت محقق می شود و اگر این نیازسنجی ها صورت نگیرد، ما در ایجاد بخش ها دچار مشکل می شویم.

سوادکوهی ادامه داد: انجمن مراقبت های ویژه یک انجمن جوان است ولی متأسفانه این انجمن و رشته مراقبت های ویژه به خوبی شناسایی نشده است لذا باید به فکر ایجاد این رشته در دانشگاه ها باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: انتظار داریم با توجه ویژه مسئولان به بخش مراقبت های ویژه شاهد یک جهش انقلابی و تکامل استانداردسازی این بخش ها در نظام سلامت کشور باشیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha