یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 270591

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با عنوان این مطلب که پزشک عمومی، داخلی، اطفال و عفونی که نمی تواند زیر میزی بگیرد، گفت: اصولا زیرمیزی را گروهی از پزشکانی می گیرند که دست به تیغ هستند.

کدام پزشکان به تعرفه نیاز دارند/ چه کسانی زیرمیزی می گیرند

سلامت نیوز:رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با عنوان این مطلب که پزشک عمومی، داخلی، اطفال و عفونی که نمی تواند زیر میزی بگیرد، گفت: اصولا زیرمیزی را گروهی از پزشکانی می گیرند که دست به تیغ هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،ایرج خسرونیا،  به موضوع زیرمیزی و راهکار قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار اشاره کرد و افزود: دولت و بیمه‌ها باید همت کنند تا بتوان این رابطه را قطع کرد. زیرا، حق الزحمه پزشک را بیمه‌ها می‌بایست به واسطه پولی که به آنها می‌دهد، پرداخت کنند که متأسفانه فعلاً چنین شرایطی فراهم نیست.

وی با عنوان این مطلب که بیمه‌ها یک سال بدهی به بیمارستان‌های دارند، ادامه داد: وقتی دولت بودجه‌ای ندارد که به بیمه‌ها بدهد، بنابر این نمی‌توان انتظار داشت که رابطه مالی بین پزشک و بیمار قطع شود.

خسرونیا با اشاره به موضوع زیرمیزی که گفته می‌شود دوباره افزایش یافته است، گفت: زیرمیزی همیشه بوده است، اما شامل همه پزشکان نمی‌شود. بلکه درصد اندکی هستند که این قبیل پول‌ها را می‌گیرند، البته این مردم هستند که حاضرند این پول‌ها بدهند.

وی ادامه داد: ۷۰ تا ۸۰ درصد جامعه پزشکی را پزشکان عمومی، داخلی، اطفال و عفونی تشکیل می‌دهند که نمی‌توانند زیرمیزی بگیرند، چون فقط ویزیت می‌گیرند.

خسرونیا افزود: در بین سایر پزشکان نیز، برخی رشته‌های پزشکی که دست به تیغ هستند، می‌تواند گفت که زیرمیزی می‌گیرند. البته این دسته از پزشکان، جزو معدود پزشکانی هستند که از تجربه و دانش و علم بالایی برخوردارند و مردم می‌خواهند که توسط آنها درمان شوند.

وی ادامه داد: اصولاً جراح عمومی نمی‌تواند زیر میزی بگیرد، بلکه این زیر میزی در جراحی‌های قلب، مغز و اعصاب، پلاستیک و…، بیشتر وجود دارد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در ارتباط با گلایه‌های تعرفه‌ای جامعه پزشکی، گفت: پزشک هم مثل کارمند در همین جامعه زندگی می‌کند، و هزینه‌هایی دارد که به واسطه همین تعرفه‌ها تأمین می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که درآمد پزشکان در کشورهای همسایه پاکستان، افغانستان، عراق و ترکیه، به مراتب بالاتر از پزشکان ایران است، افزود: این در حالی است که دانش و علم پزشکان ایرانی، زبانزد بوده و در هر کشوری که حضور داشته باشند، جایگاه ویژه ای دارند.

خسرونیا با بیان این مطلب که ۵۰ تا ۶۰ درصد پزشکان عمومی به واسطه همین تعرفه‌ها امرار معاش می‌کنند، ادامه داد: زندگی این پزشکان با همین تعرفه‌ها می‌گذرد، در حالی که برای داشتن یک مطب، باید کلی هزینه پرداخت کنند که با این تعرفه‌ها، شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه اغلب پزشکان عمومی در طول روز بین ۱۰ تا ۱۵ بیمار دارند، گفت: درآمد آنها از محل همین نرخ ویزیت است که البته باید یک سال بعد از بیمه‌ها بگیرند.

خسرونیا با اشاره به آن دسته معدود از پزشکان با درآمد بالا، افزود: این گروه از پزشکان، هرگز به تعرفه‌ها گلایه نکرده و معترض نمی‌شوند، چون اصلاً نیازی به این تعرفه‌ها ندارند. آنها، با انجام یک عمل ۴۰ میلیون تومانی، کلی درآمد کسب می‌کنند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، خواستار تعیین تعرفه‌ها با حضور نماینده واقعی از جنس پزشکان شد و گفت: این تعرفه‌ها نباید در اتاق‌های در بسته تعیین شود. جامعه پزشکی، هرگز نمی‌خواهد از مردم پول زیادی بگیرد، بلکه استدلال ما این است که تعرفه‌ها بر اساس نرخ تورم تعیین شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha