برای رفع خستگی چشم بر اثر کار با رایانه می‌توانید از راهکار‌هایی که در این گزارش اشاره شده است، بهره بگیرید.

چگونه خستگی چشم ناشی از ساعت‌های کاری زیاد را برطرف کنیم؟

سلامت نیوز:برای رفع خستگی چشم بر اثر کار با رایانه می‌توانید از راهکار‌هایی که در این گزارش اشاره شده است، بهره بگیرید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران، در دنیای امروزی عده زیادی از افراد بازه زمانی طولانی به صرف کار با رایانه یا سایر وسایل الکترونیکی می‌پردازند که سبب خستگی، تورم، درد، قرمزی، اشک ریزی، ضعیف شدن چشم و حتی بروز مشکل‌های جدی می‌شود.

از جمله نشانه‌های خستگی چشم‌ها می‌توان تاری دید یا دوبینی، تورم چشم ها، حساسیت به نور، احساس درد درگردن، شانه و پشت کمر، مشکل درتمرکز برای خواندن کلمه‌ها یا در زمان کار کردن، خشکی و سوزش چشم‌ها که می‌تواند سبب افت توان کاری افراد شود.
 
از جمله عامل‌های ایجاد خستگی چشم، کار زیاد با رایانه، تماشای تلویزیون، کار با تلفن همراه یا تبلت و حتی دستگاه‌های کنسول بازی را می‌توان نام برد.
 
عامل‌هایی که خستگی و آسیب چشمی را افزایش می‌دهند وجود نور بیش از اندازه در محیط، تنظیم نور بسیار زیاد برای صفحه نمایش وسایل الکترونیکی، استفاده بیش از اندازه از وسایل الکترونیکی و خیره شدن به آن‌ها برای ساعت‌های طولانی است.
 
برای رفع خستگی چشم تکنیک ۲۰-۲۰-۲۰ می‌تواند اثرگذار باشد به این ترتیب که فرد پس از هر ۲۰ دقیقه کاربا رایانه حدود ۲۰ ثانیه به فضای اطراف و ۲۰ ثانیه به دور‌ترین نقطه‌ای که در مقابلش قرار دارد خیره شود.
 
تنظیم روشنایی صفحه نمایش دستگاه، استفاده از قطره‌های چشم زیر نظر متخصص، مصرف مواد خوراکی سالم به ویژه خوراکی‌های حاوی ویتامین A، شست و شوی چشم‌ها با سرم شست و شوی بهداشتی، اهمیت به ساعت خواب و استراحت در فضای  تاریک مطلق و مراجعه منظم به متخصص می‌تواند سبب سلامت چشم‌ها و رفع خستگی چشم شود.
 

استفاده از عینک آفتابی خارج از خانه در مجاورت با نور خورشید نیز می‌تواند مانع از آسیب دیدن چشم‌ها شود.
 
خوراکی‌های حاوی بتاکاروتن، چون هویج سبب محافظت از سلامت چشم‌ها می‌شود، افزون بر هویج، سیب زمینی شیرین و کدو تنبل نیز دارای بتاکاروتن هستند و به سلامت چشم‌ها کمک می‌کنند.
 
منبع: visine

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha