از ٥‌هزار دلار گذشت و کیف پول را با همه محتویاتش به صاحبش بازگرداند. با این‌که درآمد زیادی ندارد و در این روزگار که دخل و خرج‌ خیلی‌ها با کسب و کارهای آنچنانی هم جور درنمی‌آید، این کارگر ساده که به سختی می‌تواند از پس مخارج خانواده‌اش برآید، اما لحظه‌ای درنگ نکرد.

١٠٠ بار دیگر هم پیدا کنم برمی‌گردانم

سلامت نیوز:از ٥‌هزار دلار گذشت و کیف پول را با همه محتویاتش به صاحبش بازگرداند. با این‌که درآمد زیادی ندارد و در این روزگار که دخل و خرج‌ خیلی‌ها با کسب و کارهای آنچنانی هم جور درنمی‌آید، این کارگر ساده که به سختی می‌تواند از پس مخارج خانواده‌اش برآید، اما لحظه‌ای درنگ نکرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،به تصمیمی که گرفته بود، اطمینان داشت و این مبلغ  قابل توجه را بدون هیچ چشمداشتی به صاحبش  تحویل داد. ناصر منافی نیروی خدماتی شهرداری ارومیه همان کارگر باوجدان این ماجرا است: 


چه شد که تصمیم گرفتی کیف پول را به صاحبش بازگردانی؟
من تصمیمی نگرفتم. باید همین کار را انجام می‌دادم. این پول صاحب داشت و باید به دست او می‌رسید.


  اما ٥‌هزار دلار پول کمی نیست؟
هرچقدر باشد، برای من اصلا فرقی ندارد چه یک‌میلیون دلار باشد چه صد‌میلیارد. من هیچ وقت نان حرام سر سفره زن و بچه‌ام نبرده‌ام. تا الان همین‌طور زندگی کردم و از این به بعد هم سالم زندگی می‌کنم.


  چطور کیف پول را پیدا کردی؟
ساعت ٩ صبح در پارک بلوار حسنی ارومیه مشغول آبیاری بودم. یک‌دفعه کیف مشکی را روی چمن‌ها دیدم. کیف را برداشتم، بازکردم دیدم پر از دلار است. مقداری هم پول نقد در کیف بود. بعد هم زیپ جلوی کیف را دیدم، کارت پایان خدمت و کارت ملی داخلش بود. خیلی خوشحال شدم، چون به راحتی صاحبش را پیدا کردم.


  بعدش چه شد؟
به آقای مهندس گفتم. او مسئول ماست، بلافاصله کیف را از من گرفت و داخلش را نگاه کرد. بعد هم به سرعت همراه هم به اداره کل فضای سبز شهرداری رفتیم و کیف را تحویل دادیم.


  پس شما صاحب کیف را ندیدید؟
چرا بعداز ظهر همان روز بودکه با من تماس گرفتند. از همان اداره فضای سبز، به من گفتند صاحب کیف پیدا شده، از من هم خواستند به آن‌جا بروم. آن‌جا بود که صاحب کیف را دیدیم. حدود ٤٠ سالش بود، خیلی از من تشکر کرد.


  مژدگانی هم گرفتی؟
از صاحب کیف نه، اداره فضای سبز ٥٠‌هزار تومان به من پاداش داد، من هم آن پول را بین دوستانم تقسیم کردم.


  یعنی کل پاداشی که بابت این کار گرفتی ٥٠‌هزار تومن بود؟
من این کار را به خاطر پول انجام ندادم. قبلا هم گفتم من وظیفه‌ام را انجام دادم و هیچ چشمداشتی هم نداشتم، اگر ١٠٠ بار دیگر هم آن کیف یا بیشتر از آن را پیدا کنم، همین کار را انجام می دهم.


  شما چند‌سال دارید؟
من متولد ١٣٤٣ هستم.


  چند فرزند داری؟
دو دختر و یک پسر ٦ ساله. دختر بزرگم ازدواج کرده، دختر دومم دانشجوی رشته حسابداری دانشگاه آزاد است.


  چند‌سال است که در شهرداری مشغول به کاری؟
حدود ١١‌سال که در فضای سبز کار می‌کنم. درواقع من کارگر فضای سبز هستم. البته ما قراردادی هستیم.


  چقدر حقوق می‌گیری؟
ماهی یک‌میلیون و ٣٥٠‌هزار تومن. کل حقوق من همین است.


  می‌دانی خیلی‌ها با درآمد‌های بسیار بیشتر از تو، به این راحتی‌ها از این مقدار دلار نمی‌گذشتند؟
هرکسی مسئول کار خودش است. من هیچ وقت دنبال مال و پول کسی نبودم، اگر می‌خواستم اینجوری پول به دست بیاورم، این شغل را انتخاب نمی‌کردم.


  پیش از این هم سابقه داشته که وسایل ارزشمندی پیدا کنی؟
بله، من به دلیل شغلم با این موارد زیاد برخورد می‌کنم. از گوشی موبایل گرفته تا دستبند و انگشتر طلا. در این سال‌ها چیزهای زیادی پیدا کرده‌ام، بیشترشان را هم به صاحبانشان برگردانده‌ام. شاید باورتان نشود، وقتی چیزی پیدا می‌کنم که نام و نشانی از صاحبش ندارد، حسابی کلافه می‌شوم. چون می‌دانم آن شخص چه احساس بدی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha