یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 270657

بدن انسان قادر است با زخم هایش مقابله کند ولی از بین بردن آن ها مدت زمانی طول خواهد کشید ولی شما می توانید روند بهبود را با این کرم های طبیعی سریعتر کنید.

از بین بردن جای زخم و اسکار با کرم های طبیعی

سلامت نیوز: بدن انسان قادر است با زخم هایش مقابله کند ولی از بین بردن آن ها مدت زمانی طول خواهد کشید ولی شما می توانید روند بهبود را با این کرم های طبیعی سریعتر کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ، زخم ها بعد از بهبود اسکارهایی ناخوشایند در اندازه های مختلف از خود به جا می گذارند که می توانند بر ظاهر و اعتماد به نفس شما تاثیر بگذارند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم به شما نحوه ساعت برخی از کرم های طبیعی که ظاهر زخم ها و اسکار ها را کاهش می دهد بیاموزیم.

در ابتدا باید بدانیم که زخم و اسکار ایجاد شده روی پوست ناشی از برش است یا سوختگی و موقت است یا دائمی خواهد شد. به عنوان مثال اسکار ناشی از سزارین که به صورت دائمی باقی می ماند.

با این حال خبر خوب برای شما این است که می توانید ظاهر اسکار را کاهش دهید.

بدن انسان قادر است با زخم هایش مقابله کند ولی از بین بردن آن ها مدت زمانی طول خواهد کشید ولی شما می توانید روند بهبود را با این کرم های طبیعی سریعتر کنید.

کرم خانگی آلوئه ورا برای از بین بردن اسکار زخم

خواص درمانی آلوئه ورا کمک می کند و می تواند اسکار به جا مانده از زخم ها را کاهش دهد. ضمن این که برای بهبود زخم و سوختگی عالی است. پس از استفد از این لوسیون متوجه خواهید شد که پوستتان روشن و هیدراته شده.

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با 1 و نیم لیوان ژل آلوئه ورا مخلوط نموده یکدست که شد 20 قطره روغن بخور و 1 و نیم قاشق چایخوری روغن جوانه گندم و 20 قطره روغن میوه گل رز را اضافه کرده هم بزنید یکدست شود.

روزی یک تا دو بار از این روغن برای ماساژ اسکار استفاده کنید تا جذب شود.


خاک رس فولرز ارث Fuller’s Earth برای از بین بردن جای زخم

Fuller’s Earth نوعی خاک رس است که قدرت جذب بالایی دارد و کمک می کند بافت چربی پوست کاهش پیدا کرده و با افزایش خاصیت الاستیک پوست به کاهش ظاهر اسکار کمک می کند.

1 قاشق غذاخوری فولرز ارث را با نصف قاشق چای خوری آبلیمو و 1 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و لوسیون بدست آمده را بهمدت 30 تا 45 دقیقه روی اسکار قرار دهید و سپس بشویید. از این مخلوط یک تا دو بار در هفته تا رسیدن به نتیجه دلخواه استافده کنید.


از بین بردن اسکار زخم با کرم جو دوسر

جو دوسر غنی از پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی است و می تواند به کاهش جای زخم روی پوست کمک کند. همچنین می تواند با خشکی و ترک پوست مقابله نماید.

با استفاده از این ماسک جو دوسر می توانید پوستتان را هیدراته کرده و به مرور زمان اسکار زخم را ناپدید کنید.

2 قاشق غذاخوری خامه ترش را با 2 قاشق غذاخوری ماست و 1 قاشق غذاخوری آرد جو دوسر مخلوط نموده و خمیر را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی اسکار گذاشته سپس بشویید. هفته ای 2 بار از این کرم استفاده کنید.


آب پیاز و روغن زیتون برای از بین بردن اسکار زخم

خواص درمانی پیار برای جای زخم ایده آل  است.روغن زیتون هم خواص بازسازی کننده سلول های پوست را دارد.

یک چهارم پیاز را پوره کرده با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه روی  اسکار قرار دهید و سپس بشویید. می توانید هفته ای دو بار از این کرم استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha