جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 27069
سلامت نیوز : پزشكان در آزمایشات جدید خود به وجود نشانه‌ای پی برده‌اند كه احتمال بروز دیابت را در كودكان پیش‌بینی می‌كند.

به گزارش ایسنا، آنها می‌گویند اگر سطح نوعی پروتئین در خون كاهش پیدا كند، این وضعیت نشانه افزایش خطر بروز دیابت در كودكان است. این پروتئین كه IL-1ra نام دارد در واقع به كنترل التهاب در بدن كمك می‌كند.

پزشكان دانشگاه علوم سلامت جورجیا در آمریكا در آزمایشات اخیر مقدار این پروتئین را در خون كودكانی كه به لحاظ ویژگی‌های ژنتیكی در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع اول بودند، مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دكتر شاراد پیوروهیت متخصص زیست شیمی در مركز طب ژنتیكی در این دانشگاه خاطرنشان كرد: ما در نظر داشتیم بررسی كنیم كه تاثیر این پروتئین روی كودكان چگونه است و چرا برخی از كودكان زودتر به دیابت نوع اول مبتلا می‌شوند.

وی افزود: نتایج بررسی‌ها نشان داد كه كاهش IL-1ra خطر ابتلا به دیابت را در كودكان افزایش می‌دهد.

به گفته متخصصان، بیماری دیابت در اثر ناتوانی بدن در تولید انسولین، کاهش یا عدم اثر انسولین در سوخت و ساز مواد قندی پدید می‌آید. امروزه دیابت یکی از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی و درمانی و اجتماعی و اقتصادی جهان محسوب می‌شود.

از آن جا که خود بیمار و خانواده‌های آنها عمده‌ترین نقش را در درمان دیابت به عهده دارند، کسب اطلاعات لازم درباره دیابت به شیوه‌های گوناگون آموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مبتلایان به دیابت باید یاد بگیرند که چگونه قند خون خود را کنترل کنند تا از عوارض حاد و مزمن بیماری پیشگیری نمایند یا در صورت پدید آمدن این عوارض به موقع به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، دیابت نوع اول یكی از شایع‌ترین بیماریهای مزمن در كودكان بوده و شمار مبتلایان به آن رو به افزایش است. افرادی كه دیابت در دوران كودكی در آنها دیده شده است به طور طولانی مدت آن را تجربه خواهند كرد و ممكن است در معرض خطر عوارض بیشتری از آن در دوران بلوغ باشند. بنابراین لازم است كه با مراقبت همه جانبه متناسب با سن جهت كنترل قند خون به بهترین روش ممكن تلاش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha