جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 27078
سلامت نیوز : كارشناسان تغذیه در آمریكا می‌گویند خوردنی‌هایی مثل موز، طالبی و گرمگ و طالبی پوست زرد می‌توانند سبب بروز علائم آلرژی در افراد مستعد شوند.

به گزارش  ایسنا، دكتر فییل لمپرت تحلیل‌گر صنایع غذایی در این مقاله جدید اظهار داشت: به اعتقاد متخصصان بیماریهای آلرژیك، برخی از مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را به این فكر می‌اندازند كه باید دفاع خود را در برابر گرده‌ها، گرد و غبار و سایر مواد آلرژی زا آغاز كند و برخی از خوردنی‌های خاص این واكنش را بیدار می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دكتر لمپرت در ادامه افزود: از بین این خوراكی‌ها و نوشیدنی‌های مشكل ساز و آلرژی زا می‌توان به پنیر، خامه ترش، شیر كره‌ای، غذاهای پخته و نان حاوی مخمر و سركه، نوشیدنی‌های الكل دار، گوشت و ماهی دودی، گوشت و میوه خشك شده و سس سویا اشاره كرد.

در این مقاله تاكید شده است كه اگر شما هم در هوای آزاد دچار واكنش‌های آلرژیك می‌شوید بهتر است كه از خوردن این چند قلم غذا و نوشیدنی پرهیز كنید تا حساسیت‌های شما كاهش پیدا كند. در عوض برخی خوراكی‌ها مثل چای سبز به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اكسیدانی با مواد آلرژی‌ زای محیطی مقابله می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha