سلامت نیوز : قاضی دادگاه خانواده 2 (ونك) گفت: یكی از مهمترین عوامل افزایش طلاق در كشور، ازدواج‌های نسنجیده است.

حسن عموزادی، قاضی دادگاه خانواده در گفت‌وگو با فارس  در خصوص دلایل افزایش طلاق در ایران اظهار داشت: یكی از مهمترین عوامل در افزایش طلاق، ازدواج‌های نسنجیده است.

وی با اشاره به اینكه معمولاً ازدواج‌هایی كه ریشه‌ای نبوده و زن و مرد از یكدیگر شناخت كافی ندارند، به طلاق می‌انجامد، گفت: بیشتر افرادی كه برای طلاق به دادگاه خانواده مراجعه می‌كنند، از این قبیل افراد هستند.

رئیس شعبه 268 مجتمع قضایی خانواده 2 (ونك) در خصوص تأثیر اعتیاد و مهریه سنگین در افزایش طلاق افزود: اكثر طلاق‌ها به دلیل اعتیاد و مهریه سنگین نیست؛ وقتی دیوار از ابتدای زندگی كج برود، به همان شكل ادامه خواهد یافت.

عموزادی ادامه داد: ازدواج‌هایی كه دختر و پسر از یكدیگر شناخت كافی و آشنایی كامل ندارند و فرهنگ‌ها با یكدیگر بسیار متفاوت باشد، به طلاق می‌انجامد، در واقع زمانی كه افراد با این شرایط به یكدیگر علاقه‌مند شده و بیرون از محیط خانه و در دانشگاه یا خیابان آشنا می‌شوند، بعد از شناخت سطحی از یكدیگر ازدواج می‌كنند و با گذشت مدتی كوتاه از زندگی مشترك از یكدیگر طلاق می‌گیرند.

وی در خصوص آسیب وارده به فرزندان طلاق، اظهار داشت: وقتی جدایی انجام می‌شود، به جامعه و فرزندان نیز آسیب می‌رسد، در واقع برخی فرزندان طلاق از نظر روحی و روانی مشكل داشته و دارای عقده‌های روانی هستند و با شرایط خوبی تربیت نمی‌شوند.

قاضی دادگاه خانواده در خصوص راهكار كاهش طلاق، گفت: جوانانی كه در شرف ازدواج هستند، باید با چشم باز ازدواج كرده و شناخت كافی از فرد مقابلشان داشته باشند همچنین فرهنگ خانواده‌ مقابل را بسنجند تا با كاهش طلاق مواجه شویم.

عموزادی بیان كرد: دختر و پسر باید حرف خانواده‌ها را گوش كنند، چرا كه در اكثر طلاق‌ها، دختر و پسر به یكدیگر علاقه‌مند می‌شوند اما در این میان خانواده‌ها ناراضی هستند كه با اصرار دختر و پسر قبول می‌كنند و بعد از مدتی این ازدواج منجر به طلاق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha