سلامت نیوز : رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: سرطان چشمی «ملانوكار سینوما» بیشتر از سلول‌های رنگینه‌ای لایه انگوری چشم كه شامل مشیمیه، جسم‌مژگانی و عنبیه است نشأت می‌گیرد البته اشعه آفتاب و سیگار نیز در ابتلا به این بیماری نقش دارند.

هرمز شمس در گفت‌وگو با  فارس  افزود: تومور ملانوكار سینوما یكی از سرطان‌های شایع چشمی در كودكان است، افزود: از هر یك میلیون نفر بین 6 تا 7 نفر به این تومور مبتلا می‌شوند ضمن اینكه این تومور در افراد سفید پوست بیشتر دیده می‌شود.

رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران در خصوص دلیل ابتلای كودكان به تومور چشمی ملانوكارسینوما گفت: این تومور بیشتر از سلول‌های رنگینه‌ای لایه انگوری چشم كه شامل مشیمیه، جسم‌مژگانی و عنبیه است نشأت می‌گیرد البته اشعه آفتاب و سیگار نیز در ابتلا به این بیماری نقش دارند.

وی با بیان اینكه تومور ملانوكار سینوما در ابتدا هیچ علامتی از خود ندارد، بیان كرد: علائم این بیماری هنگام پیشرفت بیماری بروز پیدا می‌كند البته باید به این نكته توجه داشت كه تومورهای رنگدانه‌ای چشم با آزمایشات روتین چشم‌پزشكی قابل تشخیص است.

این استاد دانشگاه علوم‌پزشكی تهران در خصوص دیگر علائم تومور چشمی ملانوكارسینوما در كودكان افزود: این تومور برجسته و گنبدی شكل بوده و رنگ آن قهوه‌ای است كه در 95 درصد از موارد قابل تشخیص است؛ با انجام سونوگرافی، و اسكن و ام ‌آر آی می‌توان تومور را تشخیص و میزان پیشرفت بیماری را اندازه‌گیری كرد.

شمس به اقدامات درمانی تومور چشمی ملانوكار سینوما در كودكان اشاره كرد و گفت: تست كبدی مهمترین اقدام برای اقدام درمانی این بیماری به شمار می‌رود در حال حاضر حرارت‌درمانی و لیزردرمانی برای تومورهای كوچكتر و درمان‌های رادیواكتیو برای درمان تومورهای بزرگتر چشمی انجام می‌شود و این اقدامات تخلیه چشم را كمتر كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha