سلامت نیوز : فرمانده پلیس راه كشور با اعلام اینكه قانون جدید تخلفات رانندگی از فردا به اجرا درمی‌آید، گفت: از صبح فردا بستن كمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودروها در جاده‌های كشور الزامی است.

سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با  فارس گفت: قانون جدید تخلفات رانندگی از فردا 10 اردیبهشت در سراسر كشور به اجرا درمی‌آید و طبق آن پلیس بر اساس قانون جدید با متخلفان رانندگی برخورد می‌كند.

وی اظهار داشت: در این مرحله از اجرای قانون بستن كمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودروها در جاده‌های برون‌شهری الزامی است و خودروهایی كه در صندلی عقب كمربند ندارند تا اول آبان مهلت دارند نسبت به نصب كمربند ایمنی اقدام كنند پس از این مهلت پلیس اعمال قانون خواهد كرد.

سرهنگ مهماندار یكی از ویژگی‌های قانون جدید را نمره منفی برای رانندگان عنوان كرد و گفت: بر اساس قانون جدید رانندگان به ازای ارتكاب 20تخلف رانندگی كه طبق قانون نمره منفی دارد با محرومیت‌هایی مواجه خواهند شد.

سرهنگ مهماندار افزود: رانندگان متخلف در صورتی كه 30 نمره منفی بگیرند به مدت 3 ماه گواهینامه‌شان توقیف و 40 هزار تومان جریمه خواهند شد. پس از این مدت اگر دوباره نمرات منفی به 25 امتیاز برسد گواهینامه فرد خاطی به مدت 6 ماه توقیف و راننده متخلف 60 هزار تومان جریمه خواهد شد.

وی افزود: اگر این راننده متخلف در مرحله سوم 20 امتیاز منفی كسب كنند گواهینامه باطل شده و راننده و فرد خاطی باید برای دریافت گواهینامه جدید اقدام كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha