سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

جلسه بررسی و امکان‌سنجی توسعه آرامستان در پایتخت با حضور گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)، آخوندی سرپرست اداره کل شهرسازی و طرح‌های شهری، شکری سرپرست اداره کل حریم شهر تهران و مشاوران و نمایندگان بخش‌های متولی تشکیل شد.

آماده‌سازی ۲۵ هزار قبر برای زمان‌های بحرانی

سلامت نیوز:جلسه بررسی و امکان‌سنجی توسعه آرامستان در پایتخت با حضور گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)، آخوندی سرپرست اداره کل شهرسازی و طرح‌های شهری، شکری سرپرست اداره کل حریم شهر تهران و مشاوران و نمایندگان بخش‌های متولی تشکیل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،گلپایگانی بیان داشت: در این خصوص توسعه اراضی بهشت زهرا (س) از طریق تملک، مطالعات مکان‌یابی و دفن چندگزینه‌ای، ساخت آرامستان جدید در پیرامون بهشت زهرا (س) در کنار سایر گزینه‌های پیشنهادی ارائه شده است.

معاون شهردار تهران گفت: در توسعه فضای کنونی و ساخت آرامستان جدید باید تمامی پیوست‌های شهرسازی اعم از اجتماعی، خدماتی، زیست محیطی، ترافیکی و سایر عوامل مد نظر قرار گیرد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

گلپایگانی در ادامه افزود: براین اساس کمیته راهبری مکان‌یابی آرامستان‌های جدید پایتخت پس از مطالعات کارشناسی، گزینه‌های مناسب به شورای شهر ارائه و پس از تائید جهت طی‌شدن مراحل قانونی به شورای برنامه‌ریزی استان تهران و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه شود.مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) نیز گفت: با تدابیر جدید مدیریت شهری تا سه‌سال آینده مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و این امر از طریق تدابیر مدیریتی در داخل بهشت زهرا و همچنین زمین‌های خودِ آرامستان حل خواهد شد.

خال افزود: براین مبنا، باید برای آینده آرامستان جدید پایتخت، فکری اساسی شود و با مکان‌یابی جدید و توسعه زیرساخت‌ها، شرایط برای دفن اموات آماده شود و تیم کارشناسی در حال مکان‌یابی آرامستان جدید شهر تهران است چراکه ضوابط مکان‌یابی آرامستان به لحاظ شهرسازی، معماری، جنس خاک، دسترسی‌ها، ترافیک و وزش باد نیاز به کار کارشناسی دارد. وی گفت: در مدیریت جدید شهرداری تهران آماده‌سازی ۲۵ هزار قبر در دستور کار سازمان بهشت زهرا (س) قرارگرفته و بخش قابل ملاحظه‌ای از آن آماده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha