رئیس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها گفت: سالانه ۱۶هزار نفر در سوانح ترافیکی و جاده ای در کشور از بین می روند.

مرگ سالانه ۱۶ هزار نفر در کشور به دلیل سوانح جاده ای و ترافیکی

سلامت نیوز:رئیس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها گفت: سالانه ۱۶هزار نفر در سوانح ترافیکی و جاده ای در کشور از بین می روند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پنجمین نشست هفته جهانی ایمنی جاده ای امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این همایش  اکبر اسلامی رییس دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سوانح ترافیکی در جهان جایگاه سوم مرگ انسانها را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: مرگ روزی ۳هزار نفر در دنیا به واسطه افزوده شدن تقاضا به تردد عدد قابل توجهی است.

حمید سوری رئیس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها با بیان اینکه حدود ۶.۵درصد از کل درآمد ناخالص در ایران صرف سوانح ترافیکی می شود.

وی ادامه داد:۲۵درصد از کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بازماندگان قربانیان سوانح ترافیکی هستند.

سوری بیان داشت:بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان داده می شود سوانح ترافیکی روند روبه افزایش دارد.

رئیس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۶هزار نفر در سوانح جاده ای و ترافیکی کشته  می‌شوند ،افزود:بیشترین سن آسیب دیدگی در کشور مربوط به سن ۵تا ۲۹سالگی است.

وی با بیان اینکه ۷۵درصد جمعیت کشور شهری هستند،بیان داشت:تعداد خودروهای ما از ۷.۶میلیون خودرو به ۲۱.۷میلیون خودرو رسیده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha