جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 27089
سلامت نیوز : محققان دانشگاه علوم پزشكی روچستر طی مطالعاتی به این نتیجه رسیدند كه سطح ویتامین دی در میان سیاه‌پوستان كمتر است و كم بودن سطح ویتامین D در انسان موجب افزایش فشار خون می‌شود.
 
به گزارش فارس ، تحقیقات و مقالات جدید دانشگاه روچستر نشان می‌دهد سطح پایین ویتامین D در میان سیاه‌پوستان یك عامل مهم در فشار خون بالا در میان این ن‍ژاد است كه در میان آنها نسبت به سفیدپوستان شیوع بیشتری دارد و مرگ و میر ناشی از آن در میان سیاه‌پوستان بیشتر است.

محققان دانشگاه علوم پزشكی روچستر طی مطالعات به این نتیجه رسیدند كه سطح ویتامین D در میان سیاه‌پوستان كمتر است و كم بودن سطح ویتامین D در انسان موجب افزایش فشار خون می‌شود.

به گزارش دیلی ساینس، «كوین فیسلا» استاد داروسازی در urmc می‌گوید: تحقیقات ما نشان می‌دهد ویتامین دی بخشی از معمای ارتباط فشارخون و اختلاف نژادی را مشخص می‌كند.

یكی از تفاوت‌های سیاهپوستان و سفید پوستان در میزان سطح ویتامین دی در آنهاست و می‌توان كمتر بودن میزان این ویتامین در بدن سیاه‌پوستان را یكی از عوامل مهم سكته‌های قلبی و مغزی در میان این نژاد دانست. مصرف مكمل‌های ویتامین D ممكن است تأثیر مثبتی بر ارتقاء سطح این ویتامین در بدن بگذارد.

فیسلا و همكاران وی گروهی از سیاه‌پوستان و سفیدپوستان را با یك بازه سنی مشخص مورد بررسی قرار دادند و بین سطح ویتامین دی در بدن آنها و سطح فشار خون سیستولیك آنها رابطه‌ای پیدا كردند.

بیشتر ویتامین D از طریق پوست و با تابش نور خورشید جذب می‌شود و كبد آن را متابولیزه می‌كند و با آزمایش خون می‌توان این ویتامین را در بدن مشاهده كرد.

علت كمبود ویتامین D با توجه به نژاد یك عامل ژنتیكی است كه می‌توان با رژیم غذایی مناسب و مصرف شیر موجب افزایش ویتامین D و شاهد ایجاد آن در بدن باشیم.

ویتامینِ‌های D یك گروه از الكل‌های حلقوی مشتق از سلول‌ها هستند كه دارای خاصیت ضد بیماری راشیتیسم هستند این ویتامین موجب افزایش جذب كلسیم و فسفر در رودها می‌شود. تجویز ویتامین D به هنگام كمبود باعث كاهش دفع كلسیم و فسفر از طریق مدفوع و به میزان كمتری سبب افزایش دفع ادراری این عناصر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha