ماهی که نطفه در آن بسته می شود شاید برای شما اهمیتی نداشته باشد اما ممکن است بر طول بارداری و جنین تاثیرات زیادی بگذارد پس در ماهی مناسب اقدام به بارداری کنید.

کدام ماه برای بارداری مناسب تر است؟

سلامت نیوز: ماهی که نطفه در آن بسته می شود شاید برای شما اهمیتی نداشته باشد اما ممکن است بر طول بارداری و جنین تاثیرات زیادی بگذارد پس در ماهی مناسب اقدام به بارداری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، این موضوع تقریبا، مثل یک ارتباط رمزآلود، به نظر می رسد ، نوزادانی که نطفه آنها در زمان خاصی از سال بسته شده است، نسبت به سایرین سالمتر نشان می دهند.امروزه دانشمندان ثابت کرده اند که این پدیده ی عجیب و غریب، در حقیقت درست است و فکر می کنند که دلیل آن را می دانند.

یک اقتصاددان کلمبیایی که در جریان این پژوهش نیز نبوده است، می گوید:این کار یک آنالیز زمان بر است، شاید مدرک غیر قابل انکاری نباشد، ولی از شواهد قبلی، خیلی قوی تر است.

تحقیقات و مطالعات چه می گویند؟

در وایل دهه 1930، محققین متوجه شدند کودکانی که در فصل زمستان متولد شده اند، بیشتر در معرض مشکلات سلامتی در اواخر عمر، قرار دارند، مانند رشد کندتر، بیماری های ذهنی، یا حتی  مرگ زودرس

در میان پیشنهادات مطرح شده برای مادران آبستن و  جنین در معرض خطرشان، بیماری ها، میزان آلودگی بیشتر و درجه حرارت بالا نیز به فصل زمستان ربط دارند ولی اخیرا، زمانی که اقتصاددانان، به آمار نفوس نگاه کردند، نمودار خیلی پیچیده شده بود.


ماه های مناسب و نامناسب برای شروع بارداری

مادرانی که سفیدپوست نیستند، یا تحصیلات دانشگاهی ندارند، با احتمال بیشتری فرزندانی با مشکلات سلامتی و رشدی خواهند داشت، که این مسئله کار را برای تمییز تاثیرات جامعه از تاثیرات فصلی سخت می کند.

اقتصاد دانان قدم جدیدی در راهِ حل این سوال قدیمی برداشته اند و از اطلاعات مهم آماری در مورد تولدهای بین سالهای 1994 تا 2006 استفاده کردند. برای کنترل وضعیت اقتصادی_ اجتماعی، تحقیق آنها فقط شامل خواهر و برادرهایی می شود که از یک مادر متولد شده اند.بر طبق تحقیقات، ماه می( اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد) بدترین زمان برای بارداری است.

نوزادانی که نطفه ی آنها در این زمان بسته شده و بنابراین در زمستان به دنیا آمده اند، 13 درصد بیشتر احتمال دارد که نارس به دنیا بیایند و زمان بارداری آنها تقریبا از مدت زمان میانگین، یک هفته کمتر است.

از آنجایی که وزن پایین و زودرسی با مشکلات گوناگون سلامتی مانند سیستم ایمنی ضعیف، بینایی و شنوایی پایین، رشد عقلی کندتر، مرتبط هستند، این اختلافات، بهتر می توانند تفاوت های بعدی که در طول زندگی به وجود می آیند را توضیح دهند.

این تحقیق نشان داده است که، در لقاح هایی که بین ماه دی تا خرداد صورت می گیرد، طول دوره بارداری تا یک هفته کاهش پیدا می کند.در مورد موضوع وزن هنگام تولد، تابستان بهترین زمان برای لقاح است. مادرانی که از تیر تا خرداد باردار شده اند، اضافه وزن بارداری بیشتری دارند و نوزادان سنگین تری، یعنی به طور میانگین چیزی حدود 8 گرم بیشتر از سایر نوزادان، به دنیا آورده اند.

محققین سپس، به اطلاعاتی که در مورد کنترل و جلوگیری از بیماری ها است، رجوع کرده اند و متوجه شدند که کاهش سالانه زمان بارداری، ارتباط خیلی نزدیکی با زمانی دارد که بیماران برای علائم آنفولانزا به پزشک مراجعه کرده اند.

در سال 2009، وقتی آنفولانزای فراگیر دو ماه زودتر از فصل آنفولانزا، گسترش پیدا کرد، کاهش زمان بارداری نیز، زودتر اتفاق افتاد و خیلی شدیدتر نیز بود. محققین معتقدند،  آنفولانزا می تواند باعث زایمان زودتر شود، و زنان باردار باید حتما  واکسن آنفولانزا بزنند.

بهترین و بدترین ماه بارداری و زمان شروع بارداری موثر در سلامت کودک

زمان شروع بارداری بر سلامت کودکان اثر زیادی دارد . مطالعات اخیر نشان داده است که در حدود یک چهارم ژن ها تابع فصل ها هستند و بنابراین زمان شروع بارداری تاثیر جدی بر سلامت فرد در آینده خواهدداشت. درباره بهترین فصل برای آبستن شدن نظرات گوناگونی وجود دارد که در ادامه می خوانید.


آذر ماه بهترین فصل برای بارداری

بیشترین شانس آبستن شدن برای تولد کودکی سالم آذرماه است؛ نوزادان که در ماه آذر نطفه شان بسته شده سلامت بیشتری نسبت به نوزادانی که ماه های تابستان نطفه شان بسته شده است ، دارند. مطالعات نشان داده است که کودکانی که در ماه های تابستانی به دنیا آمده اند احتمالا قوی تر و بلندقامت ترند.


ماه مناسب بارداری و تاثیر آن بر جنین
متولدین آبان ماه سالم ترین نوزادان

بر اساس یک مطالعه احتمال بروز ام اس در افراد متولد آبان که سه ماهه دوم و سوم آنها بیشتر در ماه های فصل بهار و تابستان به علت ازدیاد  ویتامین Dگذشته است کمتر از متولدان اردیبهشت است که سه ماهه دوم و سوم را بیشتر در ماه های سرد سال گذرانده اند.

کودکان در بهار و تابستان رشد بیشتر و در پاییز و زمستان رشد کمتری دارند مادرانی که بارداری آنها در طول ماه های بهاری و تابستانی بوده است درصد بالاتری از ویتامین D موجود در نور خورشید را برای افزایش سلامتی در طول سه ماهه دوم و سوم دریافت می کنند و آن را از همان ابتدا به نسل بعد منتقل می کنند.

ویتامین D علاوه بر اینکه برای حفظ سلامت استخوان ها ضروری است، در جلوگیری از سرطان، دیابت نوع 1 و ام اس نیز موثر است.


فصل بهار بهترین زمان برای آغاز بارداری

سه ماهه دوم بارداری به دلیل آغاز رشد هوشی جنین و نیاز بیشتر او به اکسیژن زمان فوق العاده مهمی است و اگر این دوره زمانی با فصل زمستان تداخل یابد که در آن اکسیژن، انرژی خورشید، درصد ویتامین E و K کاهش یافته و میزان افسردگی مادر، خستگی روانی و نیز وارونگی هوا افزایش می یابد، در مقایسه با فصل تابستان و وفور این ویتامینها و میوه و شیر تازه، امکان بروز چنین مشکلاتی در جنین افزایش می یابد و بنابراین فصل بهار بهترین زمان برای آغاز بارداری است تا نوزادان از وزن بهتر و هوشمندی بیشتری برخوردار شود.

ماه های مناسب بارداری و فواید آن
بدترین زمان و ماه برای شروع بارداری

کودکانی که نطفه آنها در ماه های تابستان بسته شده از سلامت کمتری برخوردارند. در پی کشف این حقیقت، دانشمندان پیشنهاد می کنند زنانی که قصد بارداری دارند، از «تیرماه سمی» بپرهیزید. اثر تیرماه در همان مراحل مقدماتی قابل مشاهده است.

اثر بارداری در تیرماه برای مادران سفیدپوست این است که دوره بارداری کوتاه تری سپری می کنند و فرزندانی نارس به دنیا می آورند که این امر می تواند به دلیل سطح ویتامین D و آفت کش ها باشد.  اگر می خواهید درگیر نقایص زایمانی و تولد کودک نارس نشوید، در تیرماه آبستن نشوید .

بروز ضایعه نخاعی اسپینابیفیدا (ستون فقرات شکاف دار) و سندرم مرگ ناگهانی نوزادان در کودکانی که نطفه آنها در تیرماه بسته شده در بالاترین حد خود است.

چند روز تفاوت در طول دوره بارداری، کوتاه ولی پراهمیت است.اگرچه کودکانی که کمتر از یک ماه زودتر متولد شده اند، معمولا با مشکل سلامتی مهمی روبرو نمی شوند، ولی مشکل زمانی که تعداد بالایی را در نظر میگیریم خود را نشان می دهد، آنفولانزا، یکی از عوامل تاثیر گذار در سلامت نوزاد است ولی تنها عامل نیست.به طور مثال، کمبود ویتامینD که تکامل جنین را در مقیاس بالایی کاهش می دهد نیز، می تواند مهم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha