چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 270948

یک روانشناس بالینی با بیان اینکه کودک باید در داخل خانواده احساس امنیت داشته باشد، گفت: در ایجاد امنیت مهم این است که اعضای خانواده در کنار هم خوشحال باشند.

امنیت کودک را باید در خانواده تأمین کرد

سلامت نیوز: یک روانشناس بالینی با بیان اینکه کودک باید در داخل خانواده احساس امنیت داشته باشد، گفت: در ایجاد امنیت مهم این است که اعضای خانواده در کنار هم خوشحال باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،سیدرضا نعمتی گفت: کودک باید در داخل خانواده احساس امنیت داشته باشد. اولین اصل در ایجاد امنیت این است که اعضای خانواده در کنار هم خوشحال باشند و از با هم بودن لذت ببرند.

وی در ادامه افزود: در واقع امنیت ما  در درجه اول از هم‌نشینی با افرادی حاصل می‌شود که بتوانیم در ارتباطی صمیمانه به آن‌ها اعتماد کنیم و بدانیم که مورد حمایتشان هستیم.

این روانشناس بالینی در ادامه خاطرنشان کرد: والدین باید به فرزندان خود کمک کنند تا احساسات، نگرانی‌ها و خواسته‌های خود را ابراز کنند، به این منظور ابتدا به کودک فرصت دهید تا درباره نگرانی و مشکلش صحبت کند و با دقت به او گوش دهید و سپس با او همدلی کرده و از وی حمایت کنید.

نعمتی تصریح کرد: کودکان می‌خواهند بدانند شما در مقام پدر و مادر برای محافظت از آن‌ها چه می‌کنید. لازم است شما هم اقداماتی را که خودتان در منزل و بیرون برای محافظت از او انجام می‌دهید بیان کنید و هم اقداماتی که دولت برای امنیت جامعه انجام می‌دهد.

این روان‌شناس اظهار کرد: کودکان نیز مانند بزرگسالان از یاری رساندن به افراد دیگر  احساس رضایت و امنیت می‌کنند. این تلاش‌ها هر چند جزئی به کودک احساس قدرت، مفید بودن  می‌دهد و در ایجاد اعتماد به نفس در آنان موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha