دادستان تهران از دستگیری متهم رها کردن سومین بیمار در اطراف تهران خبر داد و افزود: برای تکمیل تحقیقات بازجویی از بهزیستی و آسایشگاه کهریزک برای نپذیرفتن بیمار آغاز می شود.

سلامت نیوز :دادستان تهران از دستگیری متهم رها کردن سومین بیمار در اطراف تهران خبر داد و افزود: برای تکمیل تحقیقات بازجویی از بهزیستی و آسایشگاه کهریزک برای نپذیرفتن بیمار آغاز می شود.
عباس جعفری دولت آبادی در گفتگو با مهر با بیان اینکه پرونده دو بیمار رها شده همچنان در حال پیگیری است گفت: چون این حادثه در منطقه صالح آباد اتفاق افتاده بود ابتدا پرونده در 22 فروردین در دادگاه بخش آفتاب تشکیل شد که به دلیل عدم صلاحیت قضائی پرونده به دادسرای تهران انتقال یافت.

وی افزود: در این دو پرونده راننده کامیون با مشاهده دو بیمار رها شده در زمینهای کشاورزی منطقه صالح آباد با پلیس تماس گرفته و گزارش می دهد. من هم بلافاصله پس از باخبر شدن موضوع را پیگیری کردم و پس از انتقال پرونده به دادسرای تهران همزمان بازپرس ویژه را به محل سکونت بیمار و بیمارستان فرستادم.

دادستان تهران اظهار داشت: یکی از بیماران ادعا کرده بود که برای آزمایش به بیمارستان رفته و پس از پرداخت 50 هزار تومان بدون داشتن برگه ترخیص وی را روز بعد به زیرزمین بیمارستان منتقل کرده و از آنجا با آمبولانس در منطقه نامعلومی رها کرده اند که پس از بررسیها مشخص شد که بیمار درست گفته است.

جعفری دولت آبادی گفت: بازپرس پس از ورود به بیمارستان با مخالفت حضور وی در این پرونده روبرو شد در حالی که پرونده بیمار روی میز مدیران بود.

دادستان تهران با بیان اینکه 6 متهم اصلی این پرونده با همکاری وزارت بهداشت شناسایی و بازداشت شده اند گفت: سه متهم از خدمه و راننده و سه متهم دیگر از مدیران اورژانس بودند.

وی افزود: در بازجوییها تمام 6 متهم اقرار کرده و از کرده خود پشیمان شدند و گفتند به دلیل نداشتن جا و امکانات مجبور به این کار شدیم ولی هنوز بازجوئیها برای پیدا کردن نقاط کور و مبهم پرونده ادامه دارد.

دولت آبادی در مورد تصاویر منتشر شده از دو بیمار رها شده در رسانه ها گفت: در مورد این تصاویر چند ابهام وجود دارد. نخست اینکه آیا می شود این افراد از تخلفشان تصویر گرفته باشند؟ آیا افراد و شهروندانی که این دوبیمار را دیده اند برای اثبات گفته هایشان عکس گرفته اند؟ آیا این تصاویر با وجود بیسکویت و لیوان آبی که در کنار بیماران است برنامه ریزی شده بوده است که دادستانی همچنان در حال پیگیری و تحقیقات بر روی تصاویر است.

دادستان تهران در مورد رها کردن سومین بیمار در تهران گفت: این خبر هم صحت دارد. البته متهم اصلی دستگیر شده ولی چون سومین بیمار یک پیرزن مبتلا به آلزایمر است روند بررسی پرونده کند تر پیش می رود ولی طبق اظهارات متهم درمان بیمار تمام شده بود و به دلیل اینکه نشانی صحیحی از بیمار در دست نبود متهم دو بار بیمار را برای تحویل دادن به آسایشگاه کهریزک می برد ولی آسایشگاه بیمار را قبول نمی کند.

جعفری دولت آبادی گفت: در این پرونده به سراغ بهزیستی و آسایشگاه کهریزک هم می رویم و آنها باید در این مورد پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha