سلامت نیوز :رئیس بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیك 15 خرداد گفت: پشتیبانی تجهیزات درمانی و رصد هزینه‌های بیماران آفت زشت زیرمیزی‌های بیمارستان‌ها را متوقف می‌كند.

عبدالجلیل كلانتر هرمزی در گفت‌وگو بافارس اظهار داشت: یكی از دلایل رویه زشت زیرمیزی در بیمارستان‌ها عدم وجود امكانات و پشتیبانی تجهیزات درمانی برای بیماران است تا هیچ پزشكی نتواند به علت عدم وجود وسایل پزشكی بیمار را به مراكز خصوصی یا تهیه این امكانات ترغیب كند.

وی با اشاره به اینكه در طول 6 سال گذشته حتی یك مورد زیرمیزی در بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیك 15 خرداد رخ نداده است، گفت: بازرسان و حراست بیمارستان به جِد روند درمانی و هزینه‌های بیماران را رصد می‌كنند تا آفت زشت زیرمیزی در این بیمارستان صورت نپذیرد.

* زیرمیزی درمانی از گناه كبیره زشت تر است

كلانتر هرمزی با بیان اینكه گرفتن زیرمیزی درمانی از گناه كبیره زشت‌تر است و در صورت گزارش چنین موردی در بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیك 15 خرداد با فرد قاطی از سوی كمیته انضباطی دانشگاه به شدت برخورد و در صورت تكرار حتی از ادامه روند پزشكی آن جلوگیری می‌شود، افزود: باید توسط وزارت بهداشت و مدیران بیمارستان‌ها مسئله هزینه‌های درمانی بیماران كاملأ كنترل شود زیرا به دلیل تعرفه‌های معین در حوزه‌های درمانی و پزشكی كاملأ می‌توان به تخلف احتمالی در هر صورت از سوی پزشكی به آن پی برد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیك 15 خرداد اظهار داشت: تأمین مناسب مالی پرسنل درمانی و همچنین رسیدگی به امور هزینه‌های درمانی بیماران و در نهایت كنترل منابع مالی اعضای هئیت علمی دانشگاه‌های علوم پزشكی و پزشكان می‌تواند در روند كنترل و توقف آفت زشت زیرمیزی از سوی بیماران تأثیرگزار باشد.

كلانتر هرمزی در پاسخ به این پرسش كه مسئله رها كردن 2 بیمار از سوی بیمارستانی در كنار خیابان را چگونه ارزیابی می‌كنید، خاطرنشان كرد: در هر صورت اگر بیماری در بیمارستان بستری باشد نمی‌توان رها كردن این بیماران را در كنار خیابان به هیچ وجه توجیه كرد ولی با این حال باید تحقیقات به صورتی انجام شود تا بستری بودن این بیماران ثابت شود تا ذهنیت نادرستی از سوی مردم نسبت به پزشكان كشور صورت نپذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha