دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2710

مطالعات جدید نشان می دهد احتمال عود پولیپ های کولون در مردانی که به صورت مقطعی و موقت تحت درمان قرار گرفته اند نسبت به زنان بیشتر بوده و این احتمال عود می تواند با سرطانی شدن آن نیز ارتباط داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ای بی سی نیوز، احتمال عود این گونه پولیپ ها و سرطانی شدن آنها نیز در میان افراد چاق و کسانی که بیش از 65 سال سن دارند، بیشتر دیده می شود.

متخصصان معتقدند افرادی که سه یا تعداد بیشتری پولیپ دارند یا پولیپ های بیشتری از روده آنان برداشته شده به میزان قابل ملاحظه ای در معرض خطر رشد پولیپ جدید هستند. به همین دلیل در چنین مواردی توصیه کرده اند که مبتلایان به سه یا تعداد بیشتری پولیپ در مدت سه سال مجددا تحت کولونوسکپی قرار گیرند.

محققان امیدوارند یافته های فوق سبب شود افرادی که در معرض خطر هستند، به مراجعه بیشتر جهت بررسی های بالینی به ویژه کولونوسکپی بپردازند و با انجام کولونوسکوپی مجدد و برداشتن پولیپ های ایجاد شده می توان احتمال بروز سرطان را کاهش داد.  

پس از 65 سالگی این احتمال واقعا افزایش می یابد و لذا اهمیت انجام کولونوسکپی با افزایش سن مشخص می شود و از آنجا که چاقی یکی از عوامل موثر و خطر زاست، کاهش وزن نیز یکی ازروش های موثر در کاهش احتمال عود پولیپ به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha