توصیه های یک قاضی کارآزموده درباره پرونده های تعرض جنسی به جوانان و نوجوانانقاضی قربانزاده پس از جلسه رسیدگی به یک پرونده توصیه هایی خطاب به خانواده ها در خصوص پرونده های تعرض جنسی و آزار و اذیت کرد.

توصیه های یک قاضی درباره پرونده های تعرض جنسی به جوانان و نوجوانان

سلامت نیوز: توصیه های یک قاضی کارآزموده درباره پرونده های تعرض جنسی به جوانان و نوجوانانقاضی قربانزاده پس از جلسه رسیدگی به یک پرونده توصیه هایی خطاب به خانواده ها در خصوص پرونده های تعرض جنسی و آزار و اذیت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، رییس شعبه ده مجتمع کیفری یک تهران گفت: به فرزندانمان توصیه کنیم به سادگی به هرفردی اعتماد نکنند و پس از آشنایی به منزل یکدیگر که فضاهای خصوصی ایجاد میکند، تردد نکنند.

به فرزندانمان توصیه کنیم اگر مورد تعرض و یا تهدید قرار گرفتند راه درست را انتخاب کنند و به والدین خود اطلاع دهند.

خانواده در گزینش دوست برای فرزندانشان خیلی دقت کنند و بر اعمال و رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و حتی الامکان سعی کنند بفهمند دوست فرزندشان از چه خانواده ای با چه شئوناتی می باشد.

والدین سعی کنند زمانی را به فرزندان خود اختصاص دهند که به صورت خودمانی صحبت هایی رد و بدل کنند و به آن ها اطمینان دهند که نگران صحبت های محرمانه آن ها و واکنش به صحبت ها نباشند و بدانند که خانواده ها در هر شرایطی حامی و پشتیبان آن هاست.

قاضی قربانزاده، در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا جوانان ما در پرونده هایی که بحث آزار جنسی در آن مطرح است بعضا خودشان دست به اقدامات غیر عقلانی می زنند و به مراجع قانونی مراجعه نمی کنند، گفت: خیلی از جوانان به نیروی انتظامی اعتماد ندارند احساس می کنند اطلاع مرجع انتظامی با ورود سریع همراه نیست و در این مدت فرد مورد تهدید ممکن است نتواند تهدید را از خودش دفع کند و لذا با عقل بچگانه و احساسی خود تصمیم به اقدام می گیرند.

گاهی این احساس را دارند که اگر موضوع را به مرجع انتظامی گزارش کنند موجب فاش شدن موضوع می شود یا حتی غرور و حمیت جوانی به آن ها اجازه نمی دهد که حل مشکل را به دیگری واگذار کنند و ترجیح می دهند گره را اگر هم شده با دندان، خودشان باز کنند.

لذا توصیه من این است که برای دفع این مشکل از سنین قبل از نوجوانی به کودکان آموزش داده شود که برای حل مشکلاتشان از همفکری و مشورت دیگران و در وهله اول خانواده و سپس افراد مورد اعتماد مانند مربی استفاده کنند زیرا مشکلاتی که برای جوانان پیش می آید به گونه ای نیست که آن ها قادر باشند به تنهایی آن را حل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha