شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 27102
سلامت نیوز :متخصصان مركز آلرژی و محیط زیست در دانشگاه مونیخ موفق شده‌اند با كمك یك عصاره گیاهی با بیماری تب یونجه مقابله كنند.

به گزارش ایسنا، این متخصصان در آزمایشات خود نشان دادند كه این عصاره گیاهی چگونه می‌تواند برای مقابله با تب یونجه موثر باشد. پزشكان از مدتها پیش داروهای آنتی‌هیستامینی را برای درمان علائم تب یونجه تجویز می‌كنند اما این بار متخصصان آلمانی به روشی متفاوت برای درمان این بیماری دست پیدا كرده‌اند.

به گزارش مجله آنلاین ساینس دیلی، دكتر آدام چاكر و پروفسور كارستن شمیت - وبر در آزمایشات خود نشان دادند كه این عصاره گیاهی موسوم به Ze 339 ( تركیب Petasol butenoate) می‌تواند خیلی سریعتر و موثرتر تورم مخاط بینی ناشی از بیماری را كاهش داده و معالجه كند.

دكتر شمیت - وبر در این باره تصریح كرد كه تركیب گیاهی فوق می‌تواند همچنین امیدی تازه برای بهبود كیفیت زندگی مبتلایان به آلرژی‌های مختلف باشد.

براساس این گزارش، تب‌ یونجه‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ واکنش‌ آلرژیک‌ به‌ مواد آلرژی‌زای‌ موجود در هوا که‌ چشم‌ها، بینی‌، سینوس‌ها، گلو و لوله‌های‌ برونشی‌ موجود در ریه‌ها را گرفتار می‌کند. البته‌ نام‌ این‌ بیماری‌ گمراه ‌کننده‌ است‌، زیرا یونجه‌ باعث‌ واکنش‌ آلرژیک‌ نمی‌شود و در این‌ بیماری‌ تبی‌ وجود ندارد.

حملات‌ آلرژیک‌ در فصل‌ گرده‌ افشانی‌ گیاهان‌ تشدید می‌شود و با پایان‌ آن‌ فروکش‌ می‌کنند. علایم‌ شایع‌ این بیماری شامل عطسه‌ مکرر، گرفتگی‌ بینی‌ همراه‌ با خارج‌ شدن‌ ترشحات‌ بی‌رنگ‌ و شفاف‌، خارش‌ در سقف‌ دهان‌، اشک‌ریزش، گاهی‌ خس‌ خس‌ سینه‌ و سوزش‌ گلو هستند.

به گفته پزشكان، با اینکه هر کسی ممکن است دچار تب یونجه شود،‌ اما بسیاری از مبتلایان سابقه خانوادگی این بیماری را دارند. افرادی که هنگام قرار گرفتن در معرض گرده‌های گیاهی دچار تب یونجه می‌شوند، ممکن است به سایر مواد آلرژی‌زا نیز حساسیت داشته باشند. بنابراین بهترین راه جلوگیری از تب یونجه، اجتناب از گرده‌های گیاهی است که محرک آن هستند. تاكنون این عصاره گیاهی فقط در سوئیس و كره جنوبی به عنوان دارو مورد تایید قرار گرفته است.

متخصصان معقتدند برای اینكه اجازه تجویز و فروش این دارو به سایر كشورها نیز داده شود، انجام مطالعات بیشتر روی آن ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha